maandag 29 september 2008

M'n leven in foto's

Zaterdag is 'the cottage' voor de zoveelste keer opgeruimd, maar nu dan ook wat grondiger. The cottage is een huisje dat in de tuin staat, waar enerzijds allerlei spullen staan die je niet dagelijks gebruikt, zoals kerstspullen, lp's, nog meer cd's, boeken en noem maar op. De bedoeling is, omdat the cottage niet zo idylisch is als dat het klinkt, want alleen de vloer is solide, om het geheel af te breken. In de garage wordt dan een soort van mezzanine gemaakt waar de inhoud van the cottage komt te staan.
Ik heb zelf de foto-albums weer eens ter hand genomen, en zag vanaf m'n prille jeugd tot en met nu m'n leven voorbij gaan. Ook een hele hoop losse foto's zitten in ieder geval nu in een envelop. Een vriend had het laatst over zijn liefde voor Lissabon en in 1998 ben ik daar geweest en uiteraard foto's gemaakt, maar ja je zult het altijd zien net dat mapje ontbrak.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoe herkenbaar... Zo zijn wij al jaren over op digitaal. Heel makkelijk hoor. Ik heb dit jaar direct na de vakantie de foto's ingeladen op de computer en een fotoboek gemaakt. Dan kun je gelijk de vakantiefoto's laten zien en de verhalen laten lezen (hoef je zelf niet zoveel meer te vertellen). Maar...... iedere keer als ik mijn kast opruim (gelukkig niet zo vaak, tweemaal per jaar ongeveer) kom ik weer dat briefje van mijn zus tegen dat ik foto's (van die ouderwetse ja) moet bijbestellen van kerst 2002 toen Bart en z'n neefje net geboren waren..... En hoe lang is dat nu al niet geleden???? Maar daarvoor moet ik ook alle negatieven weer opsnorren en doornemen, dat is echt zo'n klus waar je nooit aan toe komt of aan toe wilt komen. Misschien leuk om dit jaar te bestellen en bij de kerstkaart te doen???

greetz weer,
Marian

Porter Family/Au Bellefleur zei

Lijkt me een leuk Kerstcadeautje voor je zus dit jaar!

De negatieven en rolletjes zijn redelijk geselecteerd; al een paar jaar geleden eens gedaan.

Dat fotoboek moet je me nog eens uitleggen, want hier staan ze dus gewoon in het 'wild' op de pc. Kan ze wel uitdraaien op fotopapier en in een album doen, maar dat is ook weer zo'n gedoe hè? 'n Mens wordt lui!

Anoniem zei

Hoi Franca,
Je gaat naar www.albumprinter.com en daar laadt je de software in op je computer. Dan volg je de wizard, peace of cake.... Je opent dan de software op de pc en dan kun je kiezen wat je wilt (album, kalender, etc) dat klik je dan aan en dan krijg je een leeg (bijv) fotoalbum op je scherm. Links in beeld heb je dan je directory waarin je foto's staan en dan kun je slepen met de foto's die je wilt hebben in je album. Het resultaat is heel erg leuk en bevredigend kan ik wel zeggen. Als je album klaar is kun je 'm online bestellen en dan heb je het album binnen 5 dagen (hier in NL) in huis. Helaas moet ik nog een paar 'ouderwetse' albums van Bart en Marco afmaken. Mijn ervaring is namelijk dat het digitaal veel makkelijker en sneller gaat. Groot voordeel is ook dat je foto's niet uit het album kunnen vallen, ha ha.

greetz weer en suc6,
Marian

Porter Family/Au Bellefleur zei

Goedkoop is het niet Marian!

Anoniem zei

ik heb ook nog ergens alle albums in een doos staan. Vanaf de aankoop van de digitale camera staat alles op de computer (EN natuurlijk ook op een externe harde schijf voor de zekerheid). Maar ik denk nog steeds na of ik niet een deel leuke foto 'gewoon' laat afdrukken. Zo'n album vind ik toch wel z'n charmes hebben!
Ik 'stuur' foto's naar de familie ed via MijnAlbum: gewoon uploaden en aan iedereen sturen die je wilt. Daar kun je ook van alles afdrukken, waarschijnlijk ook wel komplete albums. Ook de HEMA doet dat, en KODAK. Ik weet de prijzen niet van alle, maar misschien een beetje rondshoppen.
Gewoon afdrukken vind ik niet zo prijzig, misschien doe ik het toch maar.....