zondag 28 september 2008

Getjielp


Sinds een paar dagen is het weer druk getjielp in de tuin. Plots zijn de koolmeesjes en de roodborstjes weer terug. Maar waar waren ze in al die maanden?
Vanmorgen kwam er een roodborstje aangevlogen tegen het half geopende raam en ik ben wel zo onaardig te zeggen dat hij met dezelfde snelheid weer terug werd gekwakt. Gelukkig niet naar binnen, want vogels en ik gaan niet samen.
Vervolgens vloog hij naar de stenen muur en zag ik hem niet meer. Darren maar even opgetrommeld voor inspectie en hij had een uitstekende steen gevonden om bij te komen van zijn hoofdpijn! Een kwartiertje later was het roodborstje weer weg en nog wel even, door Darren, op de grond gekeken of hij niet in het rozenperk was beland.
Geen hoofdpijn in ieder geval hebben onze vaste tortelduifjes! Nu geef ik ze dagelijks een ontbijt die ze met andere vogels moeten, maar niet willen, delen. Maar my oh my wat zijn die duiven verliefd. Je zou het zelf ook worden! ;-)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Franca,
Ik wil je niet bang maken, maar persoonlijk zou ik liever 10 roodborstjes in de tuin hebben dan twee (tortel)duiven...!! Wij hadden namelijk, toen we op de flat woonden, twee nestelende ex-postduiven. En ja, wat schattig zeg, ze kregen inderdaad een jong. Die zat dus wel op z'n eigen drek waar weer heel veel ander ongedierte op af kwam... Smerig was het, in een woord. En wat wil het geval? Die duiven, of de jongen, komen IEDER JAAR terug naar dezelfde plek. Gelukkig zijn wij nu dus verhuisd!!! Ha ha. Ik HEB nog wel eens gelezen over een duivenplaag in de buurt van de flat waar wij gewoond hebben....

Nee echt, je moet ze vooral niet aanmoedigen om te blijven. Maarja, het waren inderdaad geen tortels, maar m.i. zijn duiven gewoon duiven, dus even vies.

greetz weer from Holland,
Marian

Porter Family/Au Bellefleur zei

De kat van de buurman, poes klinkt zo l*llig, ligt continue op de loer, dus ben er niet zo huiverig voor. Maar bedankt voor je meeleven!