maandag 22 september 2008

Angoulême, Circuit des Remparts


Een keer per jaar, 3 dagen lang, komen 'old-timers' en hun bazen naar Angoulême om daar niet alleen gezien te worden, maar ook om te racen door de binnenstad. Een soort van Grand Prix in Montecarlo, maar dan met minder snelle bolides.
Dankzij mede-blogger Jan, las ik op zijn blog dat de race dit weekend plaatsvond. Gisterenochtend waren we al vroeg uit de veren om er naar toe te gaan. Het geluk was met ons, want we vonden een prachtige parkeerplaats voor de auto. De zon scheen volop die dag. Overigens is er geen 1 evenement in Frankijk waar je zoveel Engels hoort praten als hier. 'Ons ken ons' zullen we maar zeggen. Maar als dan serveersters steevast Engels praten en ik steevast Frans omdat ik geen Engelse ben en de Franse taal machtig ben, heb ik de pest erin. Darren zegt dan heel verstandig dat die serveerster vast geen Universitaire opleiding heeft en dat je het haar ook niet kwalijk kunt nemen. Alhoewel je daar voorzichtig mee moet zijn! Enfin, het is geen sport voor mij, maar dat wist ik al van te voren, maar wel iets voor volgend jaar om met onze B&B aktief mee te doen. Alle old-timers, die niet mee-racen, staan namelijk opgesteld in Cognac, 10 kilometer van ons vandaan en naar Angoulême is het een half uur sturen. Voor de liefhebbers wat kiekjes!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Is de geur al uit je kleren Franca ? Na de middag was het niet meer te doen van de drukte, jouw foto's zijn beter dan de mijne, bij mij zijn het hoofdzakelijke kapsels, petten en hoeden. Dat kan de bedoeling niet zijn van race's op de remparts...Er staan drie foto's in de Libre die ook op het www fotoalbum staan:http://fotoalbum.seniorennet.be/jeanjean/Angouleme_de_rempartsde_races
De Rally op zaterdag
was "magnifique", spijtig dat je niet in Cognac op de quai Hennessy was.
Jan

Porter Family/Au Bellefleur zei

Je bedoelt zeker de herrie uit m'n oren!!! Wat een rotlawaai zeg...; niet echt aan mij besteed.

Ja wist het niet van de tentoongestelde auto's in Cognac, is tenslotte om de hoek van ons.

Als je nog wat foto's wilt, mail ik ze je wel.

Porter Family/Au Bellefleur zei

Ik hou meer van 'A Night at the Opera' dan van 'A Day at the Races'..

Wie vat em?

Porter Family/Au Bellefleur zei

Bedankt voor de link Jan, heb al wat mensen hiermee blij gemaakt.

Anoniem zei

Er is niet veel verschil tussen de opera en de race's hoor Franca. In de race's sterven ze en is het stil, in de opera sterven ze en begint er één lawaai te maken, sommigen noemen dat zingen om een verloren/niet beantwoorde liefde.
Jan

Porter Family/Au Bellefleur zei

@Jan, ja zo beschrijf je het heel prachtig...ik dacht zelf eigenlijk aan geheel iets anders....
Ik zal het onthullen:

Ofwel je had indertijd de lp van Queen A Day at the Races of A Night at the Opera. Alle2 in je bezit was eigenlijk ondenkbaar.

Welke denk je dat Darren had en ik?

Anoniem zei

Franca,
'k ben nooit zo'n echte fan van Queen geweest, 'k heb wel genoten van het duet Freddy Mercury met Pavarotti. Dat was indrukwekkend.
Jan

Anoniem zei

De foto met beide MG's gaf
ons MaGical feelings.
Saludos de Albert y Mara

Porter Family/Au Bellefleur zei

Hola Mara & Albert,

Ja had al gezien op jullie blog dat jullie fans zijn!

Salut,
Franca