maandag 5 januari 2009

Goed begin

Aan goede voornemens doen we niet en ik ben niet zo'n fruit mens, maar een verse fruitsalade vind ik weer wel lekker......En zeg nou zelf deze clementines zagen er appetijtelijk uit!

Vanmorgen even langs Steve gegaan en daar geluncht in de vrieskou. Hij vroeg of ik bleef lunchen en ik zag een hele mand vol eieren, dus lekker twee gebakken eitjes op toast (zonder de bij de Engelsen zo populaire brown sauce erbij) met een glas witte wijn. Wat een combinatie hè?
Enfin, vrieskou omdat hij (nog) geen verwarming heeft, het open haard hout was op en wat er was, was nat. Wij hebben nog 2 electrische radiatoren die we momenteel niet gebruiken, dus hiermee helpen wij onze vriend de winter door.
We hadden beter buiten kunnen lunchen daar was het slechts -2!

Vanmiddag meldde er spontaan een Franse heer zich aan de telefoon om vervolgens 15 minuten later op te stoep te staan voor een leuke boeking volgende maand. Het gaat om 2 nachten voor alle 3 de kamers met één diner voor 8 en ontbijt voor 8. Die andere 2 mensen verblijven namelijk in hun camper op ons terrein.
Eerst zou er sprake zijn van nog 2 koppels en had hij dus 4 kamers nodig en omdat ik deze boeking niet wil verliezen, zou dit koppel dan in onze huidige slaapkamer blijven, tegen een ander tarief natuurlijk. Maar hij had zich vergist en later belde hij nog een keertje op.....weer een vergissing...
t' Is een verstrooide heer die voor z'n vrouw een surprise party organiseert en hij drukte me ook vooral op het hart om niet te bellen en mocht ik zijn vrouw aan de telefoon krijgen (hoe kan dat als ik niet bel?) dan moest ik maar zeggen dat ik verkeerd had gedraaid.
Eind van deze week horen we meer of de boeking definitief doorgaat, maar de man was erg enthousiast over de kamers en alles. En het voordeel is dat het dan schoolvakantie is hier, dus de vakantiehuizen verhuurders willen geen korte verblijven.

Geen opmerkingen: