maandag 17 november 2008

Nooit saai hier

Gisterenavond gingen we allemaal op tijd naar bed, want Darren moest om 4 uur 's morgens vroeg weer vertrekken naar de ferry in Calais; dit keer dus met de auto naar de overkant. Plots werd Fleur niet lekker, ze was naar toilet geweest voordat we gingen slapen en kreeg toen accute pijn (nadere uitleg overbodig). Wat kinder paracetamol gegeven (duurde ook 2 uur voordat die eens hielp), smeerseltje, verder was het aan 1 stuk door huilen. Continue voorgelezen zodat ze wat kalmeerde maar als ik stopte, begon ze weer hartverscheurend te helpen. Tot 2 keer toe hebben we op het punt gestaan om naar het ziekenhuis te rijden. Als laatste redmiddel bedacht Darren dat een bad wel even verkoeling zou kunnen geven en dat was ook zo. Na het bad is ze eigenlijk direct in slaap gevallen. Vanmorgen vroeg heb ik de huisarts gebeld en de situatie uitgelegd; afgesproken dat als ze weer pijn krijgt ik direct moet bellen. School ook maar afgezegd voor vandaag, alhoewel je helemaal niets aan haar merkt. Hopelijk blijft het zo, ook als ze naar toilet is geweest vanmiddag/avond.
Darren is vanmorgen om 11 uur vertrokken en heeft vandaag nog een lange dag voor de boeg. Maar ja dit zijn uitzonderingen natuurlijk.

Vanavond zouden we ook gasten krijgen, van een bedrijf uit de omgeving van Bordeaux die hier een klus hebben. Plots stonden ze om 12 uur op de stoep. Fleur ziet en hoort gelukkig altijd alles, dus zij kwam me al waarschuwen dat er mensen in aantocht waren. Nu had ik helemaal niet door dat het mijn gasten al waren! Ik zag iemand in overall met électricité erop staan, dus zei ik nog vrolijk of het de meteropnemers waren....eh neen dus, dit waren de gasten die 6 uur te vroeg waren!
Of ze binnen hun eten mochten opeten en gebruik mochten maken van de magnetron. Ja hoor, nou het rook nog heerlijk ook wat ze aan het eten waren! Net vroeg een van de mannen om een spons? Een spons? Enfin, hem de spons gegeven en nu is hij de magnetron aan het soppen!! Hahaha, is vast nog nooit zo schoon geweest.
Vanavond komen ze rond 7/8 uur weer terug en gaan dan slapen want ze waren al rond een uur of 4 op vanmorgen. Morgen om 7 uur vertrekken ze weer, dus het wordt weer vroeg dag voor mij.

1 opmerking:

Anoniem zei

Franca, zakenlui in overall??? gelukkig dat je je mantelpakjes niet meer geprobeerd hebt ;-)
Als zij vroeg onder de veren kruipen kan jij dat ook doen na de vermoeiende vorige avond. Nu ja, als ze zoveel pijn hebben en je kan niet veel eraan doen, dat vond ik ook altijd hartverscheurend. Hopelijk slapen jullie vannacht als roosjes.
Karine