dinsdag 10 maart 2009

Even een momentje...

...voor mijzelf. Drukke dagen hebben we achter de rug, de 'interne' verhuizing dus en ik slaap nooit zo goed de 1ste nachten in een 'vreemde' omgeving c.q. 'vreemd' bed.... Tel daarbij op drukke gasten, druk qua praten en die ook blijven dineren.....; dan ben je ff moe. Gisterenmiddag mee met Fleur's klas naar een voorstelling; kon ik wel lekker even uitrusten :-).
Begin van de avond de gaste opgehaald vanaf het station in Jarnac (ca. 7 minuten rij-afstand) en dat bleek een hele gezellige dame, begin 50 denk ik. Nee Albert & Mara, ik reken hier geen geld voor...als de afstand verder is dan is het een ander verhaal en deze mevrouw bleef ook dineren dus dan is het ook weer anders. Ik ben ook wel zo dat als gasten hier verder niets verteren, ik hen dan wel de kilometers in rekening zou brengen.
De andere gasten waren er ook alweer na een dagje house-hunting en konden ze zich gedrietjes lekker bij het haardvuur 'thuis' maken met een Pineau (lokale apéritief) en een toastje. Dat gaf mij de gelegenheid om me terug te trekken in de keuken, zonder Pineau! Er stond broccoli soep op het menu gevolgd door gecarameliseerde eendenfilet, kaasplateau en chocolade mousse (alles home-made). De gaste vroeg al heel lief of ze me kon helpen in de keuken...waar vind je ze nog?! En wilde graag dat Fleur en ik vanavond ook bij haar aan tafel zouden 'mee'eten en dan hoefde ik niet zo uitgebreid te koken hoor. Dat 1ste doen we, het 2de niet...hahaha
Zo vinden we panga filet altijd wel lekker, totdat Darren net had gelezen, ik had net de vis gekocht, dat het van een hele slechte kwaliteit was. (google zelf maar even...maar niet als je wat aan het eten bent!). Dus ging ik wederom op stap voor andere vis, nu maar een smakelijke kabeljauw filet. Was wel een beetje balen, weer terug en nu naar een andere supermarkt omdat de andere tussen de middag weer dicht is. Een leuke bijkomstigheid was dat ik weer even Franse les kreeg van de jongen in de supermarkt, weet nog steeds niet welke afdeling hij werkt, want tussen de middag is het counter personeel zo'n beetje overal inzetbaar.
Ik zie vriendin Sylvia alweer met een twinkeling in haar ogen!!!
Verder was het een dag van veel heel veel wassen, omdat er vanmiddag regen voorspeld was (kwam ook rond 4 uur), gauw buiten hangen want dekbedovertrekken van een bed van 1.60 breed, drogen natuurlijk het makkelijkst buiten, maar er was zoveel wind dat ik telkens de knijpers (en ik gebruik expres al houten) weer goed moest doen.
Nadat ik Fleur had opgehaald, heb ik mijzelf getrakteerd...jawel....zo midden op de dag.... op een heerlijke hete douche en mensen daar ben ik weer even van opgekikkert.

2 opmerkingen:

René van Gellekom zei

Als iemand overdag recht heeft overdag op een hete douche. In deze drukke dagen is het je van harte gegund(andere dagen ook trouwens)

Porter Family/Au Bellefleur zei

hahaha; zolang ik maar niet continue aan jou ga denken onder de douche ;-)