dinsdag 10 februari 2009

Orage, Tempête en meer ellende

Tjonge jonge wat een nacht hebben we hier achter de rug. Nou ja, we??? Fleur lag gelukkig heerlijk te slapen. Rond half 11 gisterenavond kwam dan de verwachte storm Sigogne binnen waaien. Ik had al wel wat voorzorgsmaatregelen genomen, luiken boven allemaal dicht, beneden niet allemaal want ik wil wel graag wat zien!
Een kwartier later viel de electriciteit uit en toen ben ik m'n bed ook maar uitgegaan en heb met kaarsjes in de kamer gezeten. Dan hoorde je plots weer allerlei clicks en clacks, teken dat de apparaten het weer doen. Vooral van de radio/cd/cassette recorder werd ik knetter, dus stekker eruit. Maar vaak was het van korte duur. De wind was enorm en ik las vanmorgen dan ook dat er windsnelheden gehaald werden van 160 km/uur, da's ferm kan ik je zeggen. 2 Openslaande deuren had ik 'gebarricadeerd' met een zware fauteuil want ik was niet zeker of hij zonder de wind zou kunnen weerhouden van open te klappen. De andere openslaande deuren hebben het net overleefd volgens mij want soms was ik bang dat, ondanks de dubbele beglazing, er een ruit zou sneuvelen. Tussendoor kwam er ook nog weerlicht....; maar geen gedonder.
Gelukkig hebben we altijd genoeg kaarsen, batterijen voor zaklampen in huis en ook m'n mobiel was goed opgeladen.
Enfin, uiteindelijk ging de storm om 4 uur wat afnemen en toen ben ik nog even ook naar bed gegaan, maar een kleine 4 uur slapen is weinig.
Belangrijker nog is dat er geen schade is!
Vanmorgen kwam Steve al snel even checken of alles goed was en hij kwam met zo'n 20 kakelverse eieren! Hmmm lekker.

4 opmerkingen:

Porter Family/Au Bellefleur zei

JUDITH ZEI:

Oeps, dat was zeker even eng, herken het helemaal van een fauteuil bij de openslaande deuren vroeger bij ons thuis en dan nog een extra touw vastgeknoopt van fauteuil naar deurkrik van de openslaande deuren dus.....later is daar een schuifpui gekomen. Gelukkig zijn jullie niet weggewaaid....|-s

Gelukkig hadden de kippen van Steve )je buurman?) wel erge zin om eieren te leggen die nacht :xd:
Hetzelfde als in Engeland nu met die sneeuw, heb ook hyves met mijn nicht Thea die in Engeland dus woont met gezin, gisteren viel er nog sneeuw daar maar het bleef niet liggen, maar er liggen nog wel hoge bergen die nu smelten en overstromingen nu veroorzaken en de supermarkt was ook een paar daagjes niet te bereiken.....zijn wij toch echt wel de dans ontsprongen!


Gr. Judith (a)

Anoniem zei

Hehe Franca, ik zou ook niet gerust liggen slapen hebben. Die momenten wens je dan wel dat je husband niet daar ergens aan de overkant van de plas zit, maar naast jou om mee die zware fauteuil te verschuiven. Gelukkig geen schade en een goede buurman (die van de haan??) met een mand lekkere kakelverse eitjes ;-D

Porter Family/Au Bellefleur zei

Ja dat was niet erg prettig en dan mis je zeker op die momenten wel je hubby. Maar goed, we hebben ons er doorheen geslag(p)en.

De eitjes waren niet van Steve's kippetje maar hij had ze weer van zijn buurvrouw en zij weer van haar dochter die een hele 'batterij' kippen heeft. Steve is idd van de haan en woont op 7 minuten loopafstand van ons...dus vlakbij.

Anoniem zei

Ik kan me het zelfs na tien jaar nog levendig voorstellen wat je hebt doorgemaakt. Wij hebben die van '99 meegemaakt "aan den lijve".
Ik had wel de auto (pick up van + 2000 kg) voor de deur geparkeerd om de wind te breken en te kunnen gaan lopen als 't nodig was. Het is trouwens de laatste maal geweest dat ik echt bang was. Toen hebben ze wel winden van 240 km/h genoteerd.En dat er zoveel eitjes waren is normaal, die kippen hebben ook "met een ei gezeten" (schrik gehad in 't Bels)
Jan