zondag 1 februari 2009

Have a coke and a smile :-(

Dat was een slogan uit een oude tv spot van McDonald's als ik mij goed herinner. Gisterenmiddag had Fleur een verjaardagsfeestje bij McDo in Cognac. Een van haar vriendjes werd 8 en omdat ze klein behuisd zijn, moest het feestje dus elders plaatsvinden. Nu begrijp ik wel dat de keuze hier beperkt is, maar dan verzon ik toch wel wat anders. Enfin, ik heb de jarige, z'n moeder (Fabiola) en z'n oma meegenomen in de auto, want bijkomstigheid Fabiola was de dag ervoor aan haar hand geopereerd (gepland) en kan dus voorlopig 3 weken geen autorijden en Patrick (de vader) vond het kennelijk leuker om te gaan jagen dan het feest van z'n kind te vieren. Tja....; Darren zou zoiets nooit in z'n hoofd halen, sterker het zou bij hem niet opkomen om die dag wat anders te gaan doen. En zeker als het feestje pas om 4 uur 's middags begint dan ben je volgens mij al lang klaar met de jacht die al vroeg begint...enfin....; hier zou ik het nooit mee eens worden met de vader van de jarige. Dus vandaar dat ik dus ook van begin tot eind op het partijtje was. 10 Kinderen mogen daar dan aanwezig zijn, sterker nog je betaalt voor 10 kinderen (12 euro p.p). Helaas had er 1 meisje 1 dag van te voren afgezegd met een onduidelijke reden...en op het laatste moment iemand nog uitnodigen is pijnlijk. De hostess van McDo houdt de kinderen bezig met 3 spelletjes en verder is er -heel afgeknepen- een klein glaasje limo naar keuze, wat frietjes en kipnuggets....; als een kind geen nuggets lust (Fleur is er niet dol op....maar is te bescheiden om dat te zeggen ook toen ik zei dat ze iets anders kon nemen, wilde ze niet), moest het kind dat zelf zeggen. Nu was er een meisje, ook 8 denk ik met een vervelende grote mond, die het wel zei en toen kreeg ze een hamburger. Tja dat is natuurlijk duurder dan nuggets. Op het einde kwam er ook een chocoladetaart met wat gevulde soesjes erop. Die was lekker moet ik zeggen, want omdat er 2 kinderen geen chocolade taart lusten (die kregen een ijsje) en het een taart voor 10 was, kregen wij ook een stukje. Daarna mocht de jarige z'n cadeautjes uitpakken en kreeg ieder kindje een karig gevuld snoepzakje mee (1 velletje sudoku, 1 klein zakje 'plastic' snoepjes en 1 ballon). Kosten: 120 euro voor 1 uur en 45 minuten.
Ik zelf werd gevraagd om overal foto's van te nemen dus dat heb ik gedaan en ik heb mijzelf getrakteerd op een burger en friet.
Nee, ik vond dit wel een hele trieste bedoening....; het is bijna niet voor te stellen dat Fleur het leuk vond, maar ze was erg enthousiast.

Overigens gaan we vanmiddag weer naar de jarige om taart te eten. Maar gelukkig nu wel in het ouderlijk huis :-).

Maar er was eerder die middag ook nog leuk nieuws! Ik had 5 regels vertaald van het Frans naar het Nederlands en een e-mailtje gestuurd voor de zoon van mensen uit ons dorp. En als dank kreeg ik een fles Hennessy Cognac; dat is al de 2de keer dat ik wat krijg van die man en ik heb nu echt heel duidelijk benadrukt dat hij dat toch niet meer moet doen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Franca, De jacht loopt op zijn einde, en fanatieke jagers als ze zijn zou een ander die laatste haas eens van het veld moeten schieten,zoiets laat je niet toe zonder het zelf meegemaakt te hebben.
Die fles hennessy is eenheidsbetaal middel. Een band van de auto wisselen voor de buurvrouw, haar leven redden (?)(2x), medicijnen meebengen van de apotheek,het bevloeiïngssysteem voor de hortensias herstellen, één prijs, een fles Hennessy, soms een Otard...