vrijdag 15 mei 2009

Ook weer gehad

Zojuist lees ik dat de Toppers het niet hebben gered om zaterdag in alle pracht en praal te 'schijnen'. Vinden wij dat erg? Ik denk het niet; er is al zo vaak en zoveel jaren geschreven over de vorm van het songfestival en overal is wel wat voor te zeggen.
Gordon kan nu zonder problemen meelopen in de gay parade zaterdag, dus dat is dan weer een pluspunt.
Maar het meest heb ik mij verwonderd over het onderstaande bericht.

Het CDA gaat in Europa knokken voor de terugkeer van het ‘ouderwetse’ Eurovisie Songfestival. CDA-lijsttrekker Wim van de Camp wil af van het omstreden televoten en opnieuw terug naar de ouderwetse vakjury.

Hoe diep kan je zinken en heeft het CDA niet wat belangrijkers te doen?

Gelukkig heb ik ook nog kunnen glimlachen om deze foto.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha ja Louwietje staat er leuk op ;-)

En wat het songfestival betreft..ik volg het al jaren niet.
Een politiek spel en t kost nog veel ook.

Van mij mogen ze het afschaffen ,maar tja wie ben ik.
En wat die man van t CDA betreft....idi heb er ff geen ander woord voor .

Groetjes Sylvia

Jan zei

hallo Franca, neen die drie pipo's hebben het inderdaad, net als onze Waalse kandidaat niet gehaald. Als er om gehuild wordt zal het enkel door de kandidaten zijn denk ik. Daarentegen "ons" Hadise... neen niet onze pup die in Zoutleeuw woont, maar onze Turks/Limburgse Hadise heeft het "met voorsprong" gehaald (naar het schijnt).Daar hebben wij altijd nog een troef achter de hand... Kan ze niet zingen, dan is ze toch mooi om te zien !

ineke zei

Ach in "Europa" worden wel meer ZEER nutteloze dingen bedacht en besloten! Kan dit best nog wel even bij...

Naast Louis kan dan Huub Stevens in Salzburger Tracht gaan staan, moet een leuk plaatje zijn! Hahaha

Natascha zei

Zeg nou eerlijk...vergeleken met een hoop andere inzendingen (vooral de kwaliteit van de eerste halve finale was goed) was NL en B toch om te huilen.... Journalisten hadden terecht gevraagd of het serieus bedoeld was of dat de inzending het ESF op de hak wilde nemen. Zegt al genoeg, denk ik zo.

Wat dit jaar nou juist opviel was dat mooie westerse liedjes zonder al te veel poespas zoals Malta, Ijsland en Denemarken (verdiend) doorgingen. Wij vonden het daarnaast leuk dat een aantal zeer oorspronkelijke etnische inzendingen zoals Moldavië en Portugal het ook gered hebben. Alle argumenten zoals "televoters stemmen alleen op grote MTV-shownummers met blote wijven" of "alleen de oost-europese landen gaan door door vriendjespolitiek" gingen dit jaar dus juist niet op. Vanavond gaan we zien wat er gebeurt met de nieuwe opzet van 50% televoting en 50% vakjury. Tsja, en dat Turkije hoog gaat eindigen is al bij voorbaat duidelijk, maar dat ligt dit jaar niet alleen aan Turkse gastarbeiders die massaal stemmen maar omdat de inzending goed in elkaar zit.

En dan Louis van Gaal.... Die wordt hier in Beieren als Messias binnengehaald, maar de Beierse pers beseffen nog niet wat voor "troublemaker" hij is. Ach, de helft van de bevolking vindt het prachtig en de andere helft vindt het belachelijk dat hij in dirndl rondloopt.

Porter Family/Au Bellefleur zei

@Natascha: In het nummer van Denemarken kon je beslist de inbreng van Ronan Keating horen. Noorwegen vond ik ook niet slecht en Slovenia (?) met 4 muziekanten en die zangeres die uit de telefooncel stapte klonk veelbelovend, ookal was de zang minimaal. Verder heb ik er niet veel van gezien, maar ga vanavond een poging wagen..., via de BBC, na 'Tonight's the night' met de alom geprezen John Barrowman ...pff wat een mooie mannen lopen er toch rond...oeps

En Louis....ach men komt er vanzelf wel achter...

Jan zei

Oef, Louis gaat naar Beieren, "viel glück damit" Eerst was hij kandidaat om de "rode makke duivels" (de Belgische nationale ploeg)te gaan trainen.
Na de nationale ramp die de "duivels" zelf zijn, zijn we dus ontsnapt aan een tweede nationale ramp , zijnde Louis V.G.