woensdag 6 mei 2009

Langslapers

Uit weer 1 van de meest nutteloze onderzoeken, las ik deze vandaag.

Fransen
spenderen het meeste tijd aan slapen en eten, blijkt uit een onderzoek van de OESO. Ze snurken bijna negen uur per dag en zitten ruim twee uur per dag aan tafel.

De 1ste bewering kan ik niet beamen omdat ik dat uiteraard niet weet. Maar dat ze per dag ruim 2 uur tafelen dat is een ding dat zeker is.

Zo zal ik ook nooit tussen 12 en 2 bij m'n buren even aankloppen, kom je daarentegen rond half 12 dan wordt steevast de fles Pineau (het lokale apèritief uit de Charente) geopend.

2 opmerkingen:

Jan zei

Ze hebben het nog zo slecht niet voor die fransoozen. Een goede dejeuner nemen en alles nog even in alle rust "laten zakken" Als je dan ziet wat ze allemaal naar binnen lepelen en met wat ze gans het boeltje "arroseren", daar kan je alleen maar bewondering voor hebben. En als wij datzelfde proberen worden we zo rond als dat wijnvat...

Nog eens Jan zei

Franca,ik heb juist die foto nog eens bekeken bij dit berichtje.
Is dat de maat Pineau des Charentes die jullie schenken ?
Voor zulk een maat moeten ze toch in rijen staan aanschuiven aan de poort van "au Bellefleur" daar neem je er geen twee van als je nog aan het diner moet beginnen.
De sfeer zal er snel in zitten aan tafel bij jullie.