zondag 17 mei 2009

Eerste kersen uit Au Bellefleur

Toen ik terugkwam van boodschapjes halen, hadden Darren en Fleur de 1ste rode kersen uit onze boom geplukt. Je kunt merken dat de zomer in aantocht is, niet qua weer vandaag, maar wel qua festiviteiten. In ons dorp Sigogne wordt vandaag een x-aantal kilometers gefietst en gelopen. In Les Métairies zijn ze druk aan het 'jeux de boulen', een 'bric-a-brac' vindt er al 2 dagen plaats in Jarnac, in Courbillac is er een brocante. En dit alles binnen een straal van 5 km. Vervelen hoef je je dus niet. Fleur heeft de kersen ontpit en zodoende hadden we vanavond als dessert ijs met in cognac geflambeerde kersen.

3 opmerkingen:

Jan zei

Ja Franca, met de kersen kan ik je niet kloppen, je hebt gewoon een vroegere soort dan wij. Met de activiteiten/festiviteiten gaat het hier in de buurt ook vlotjes. Wij waren vandaag op het Fête du Pain in St. Fraigne. En ik heb gisteren naar de resultaten gekeken van het songfestival en Hadise mocht er best zijn. Zowel als présence als lied.'t Zal wel chauvinisme zijn want Hadise komt uit Mol en dat is maar een goede 20km. van bij ons in Vosselaar ! Ze was in elk geval beter dan dat gezwets van onze Waalse en Hollandse zangers(?).

René van Gellekom zei

Kersenb zijn heerlijk, maar gezien mijn recente ervaringen laat ik dat maar achterwege als jet goed vindt :D

ineke zei

Nu al weer kersen??? Die komen toch altijd veel later? Behalve bij jou dan. Maar is wel lekker genieten.
En natuurlijk mioet er weer alcohol overheen..... haha