maandag 25 augustus 2008

School artikelen

Vanmiddag nog maar weer eens de lijst ter hand genomen van alle school artikelen die we moeten kopen voor het komende schooljaar voor Fleur. Dinsdag 2 september gaat het weer beginnen (deze week trainen dat ze tussen 8-9 in bed ligt; alweer lekker gelukt vandaag ahum...). De meeste dingen kon ik wel vertalen, maar ... hou je vast... er stond dus ook bij om een 'lei' te kopen voor haar 10 met een griffel denk ik!!!!
Pfff dat is terug naar Oma's tijd hoor! Morgenmiddag gaan we op pad en dan maar eens kijken wat de score is.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Franca,
hier in België moeten de scholen al het nodige materiaal zelf gratis aanbieden aan de lln.Het zijn dan wel geen schriften alla K3En een Lei? Geen rekenmachientje?
Dat laatste is volgens mij overbodig maar ze moeten toch geen "tafels van vermenigvuldigen" meer afdreunen zoals vroeger.Nog een week en Fleur gaat het jaar van de kennis tegemoet, alvast véééél succes gewenst. Niet bang zijn in het eerste leerjaar leren die klein gasten méér dan op in laatste jaar van de unief !!!

René van Gellekom zei

Vandaag had ik met Bob een kennismakingsgesprek op zijn zijn nieuwe school. We hebben meteen zijn boeken gehaald en morgen gaat het dus echt beginnen. Weer een mijlpaal. Het lijkt wel of ze elkaar steeds sneller opvolgen. Wel erg leuk hoor.

Anoniem zei

Leuk om over die "schoolspanning" te lezen, maar ook raar. Ik heb daar dus NIETS meer mee te doen, ohoh wat worden we oud....
Ik zou maar even navragen of die lei werkelijk een lei is, of iets anders. Staat zo raar als Fleur met een prachtig klassiek leiplankje aankomt en het moet iets anders zijn.

Porter Family/Au Bellefleur zei

(Nog) geen rekenmachine, wel een double décimètre! Dat is dus een lineaal van 20 cm!

Succes René vandaag of liever gezegd Bob!

Nou Ineke het is dus echt een lei, in dit geval met een plastic rand omdat daar al een 'potlood' en sponsje bij zat. Er waren ook de echte ouderwetse met een houten lijst erom heen. Dus het is echt waar dat ik die moest kopen.

Anoniem zei

Fleur,

Wij wensen je heel veel succes en plezier met al je vriendinnen in het komende schooljaar.
Michel en Anja