woensdag 20 augustus 2008

Motormuizen

Gisterenavond kwamen er Engelse gasten op de motor, waarbij ik dacht dat ze vanuit Engeland kwamen. Maar ze zaten al een paar weken in een cottage in Bretagne en hebben dat nog gehuurd tot en met de 1ste week september. Hun navigatie systeem, dat ze speciaal voor hun Frankrijk trip hadden gekocht...zoals veel Engelsen, liet hen aardig in de steek bij het vinden van bepaalde locaties,...ook zoals bij veel Engelsen. Vaak weten de mensen niet dat ze het beste een up-date kunnen doen voor vertrek. Enfin, daardoor kwamen ze ook veel later aan dan voorzien. Het waren erge dankbare klanten die mijn kookkunsten zeer waardeerden en lekkere drank innemers ook ;-). Hij was blijven hangen in z'n jeugd met wel zeer lang blond haar en hij was zeker 2 meter lang; zij was het tegenovergestelde, en wel een aantal jaren ouder dan hij. En het zijn dus ook mensen die naar Frankrijk willen verhuizen; het klassieke voorbeeld van even snel 10 Franse lessen in Engeland gevolgd, wilden eigenlijk in Bretagne een huis zoeken, maar kwamen 'snelle' makelaar tegen die hen overgehaald heeft om ook vooral in de Charente te komen kijken. Hun 1ste kennismaking met Frankrijk was vorig jaar....., we zullen zien. Voorlopig waren ze vroeg uit de veren en vertrokken ze om 09:00 uur, dus de hele dag heb ik voor Fleur en voor mij die nu nog ligt te pitten.
Normaliter begroet ze de gasten ook wel, maar deze wilde ze niet en zelfs haar nieuwsgierigheid won het dit keer niet.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Franca,
Weg met die GPS-rommel, iedereen wil het en iedereen komt "ergens" uit maar de juiste bestemming ???
Een goeie Michelin kaart, kost haast niks en is zijn gewicht in goed waard. Men zege het voort...
Jan

Anoniem zei

Franca,
tikfoutje in vorige reactie.
Michelin is GOUD waard ipv. goed
Jan

Porter Family/Au Bellefleur zei

He Jan, bedoelde je soms ook zegGe ipv zege? ;-)

Anoniem zei

hoho, wij zijn juist ERG blij met de TomTommetjes (en hoe ze ook verder mogen heten). Er zijn regelmatig mensen onderweg die gewoon intikken "hotel zoeken" en die komen dan bij ONS terecht! Vinden wij heus niet vervelend!!!!!!

En ik moet zeggen (als niet-motor-fan): motorrijders zijn TOP gasten. Gezellig, goede eters en drinkers en geen mutserige vroege slapers. Goed voor de omzet dus, wij ontvangen ze hartelijk!!

Porter Family/Au Bellefleur zei

Ineke, ik ben het helemaal met je eens, zowel met Tom als met Motorgasten.

Anoniem zei

Ik heb ook nog ergens een BMW "motsiklet" staan in de garage in België, volgende keer denk ik eraan om daar mee te komen, Ben ik dan ook nen toffe gast ?
Moest inderdaad "zegge" zijn Franca
't wordt tijd dat ik deze laptop wissel voor een Apple'tje. (en dat is geen tikfout)