zondag 21 juni 2009

Franca in de Nederlandse krant

Een poosje geleden las ik in de telegraaf een oproep over 'helse vakanties' en plots schoot mij mijn vakantie in Lissabon te binnen.
Gisterenavond heel laat las ik via hyves dat iemand mijn naam had gezien in de krant. Inmiddels zijn er diverse mensen al aan de slag voor mij (geweest) en is dit het resultaat.

Albert y Mara bedank ik hierbij heel hartelijk voor hun supersnelle reaktie.
Kijk ook eens op http://www.albertscorner.web-log.nl
het mega genietlog van Albert y Mara.

Onderstaand overigens de tekst zoals ik hem had aangeleverd en ik ben dan wel geen schrijfster, maar ik vind mijn tekst toch beter ;-)
In 1997 was ik, alleen, voor een weekje in Lissabon. Op de voorlaatste dag van vertrek naar NL
besloot ik om nog een leuke dagtocht te maken. Met de bus vanaf het hotel ging ik naar het
centrum van Lissabon, het centrale punt voor alle bussen met diverse bestemmingen.
De bus was overvol. Het was een kille dag en onder mijn dichtgeknoopte jas had ik mijn moneybelt met rits, met daarin mijn portemonnaie met zo'n 200 gulden, giromaatpas (zo heette die toen nog) en hotelsleutel.
Toen ik uitstapje om de volgende bus te nemen, merkte ik dat de inhoud van m'n moneybelt ontvreemd was. Ik heb direct 'alarm' geslagen en in de betreffende bus gezocht naar pasje/sleutel...maar met de dief was alles verdwenen.
Gelukkig was er veel politie op de been en dankzij mijn 3 jaar studie in de Spaanse taal, kon ik duidelijk maken wat er was gebeurd. Een ander politiekorps werd opgeroepen en die bracht mij naar het politiebureau waar mijn verklaring werd afgenomen. Inmiddels zat ik op hete kolen want mijn rekening moest natuurlijk geblokkeerd worden. Toen alle formaliteiten eenmaal waren afgerond mocht ik weer naar het hotel....; maar ik wist niet waar ik was en geld voor een taxi (bus zag ik niet meer zo zitten ;-) ) had ik niet. Dus bracht de politie mij naar mijn hotel, waar ik snel verslag deed van mijn ongelukkige belevenis aan de dienstdoende manager. Blij waren ze niet met mij, want hun sleutel was weg...; Bij de Postbank konden ze mij helaas geen
geld meer overmaken omdat ik de ochtend daarop weer naar NL zou vliegen. Toen heb ik in het hotel 100 gulden geleend, want ik wilde toch nog wel eten die dag en ook 's morgens met een taxi naar het vliegveld.
Dit werd zonder enige twijfel direct aan mij gegeven, waarna ik het geld bij thuiskomst direct heb gestort.
Gelukkig was er overigens niet meer geld van mijn rekening afgehaald.

Tot zover dit relaas......


1 opmerking:

René van Gellekom zei

Altijd handig Albert en Mara als je ze nodig hebt. Hahahaa. Mooi verhaal hoor Franca