maandag 8 juni 2009

Charme en Charente

Vandaag had ik mijzelf een superdruk programma toebedeeld, hoofdzakelijk bestaande uit de 2de dag wasmarathon. Jammergenoeg kwam het af en toe hier met veel gedonder uit de hemel vallen, dus omwille van de snelheid de droger maar weer eens aangezet. Verder wat prijzen zitten bekijken van nieuwe bedden, voor de volgende slaapkamers, een electrische boiler van 300 liter. Tjonge wat heb je daar grote prijsverschillen in zeg. Ook was ik druk bezig op internet met het maken van anzichtkaarten en toen kwam er een 'floep'.....; geen stroom meer. In 1ste instantie kreeg Bogdan de schuld want hij was met de electriciteit bezig....maar dat bleek al snel onterecht. Omdat ik toch nog wat boodschapjes moest doen, ging ik maar op weg. Bij het uitrijden van onze laan zag ik een bestelautootje staan van de electriciteitsvoorziening. Dus heb ik de mannen aangesproken of zij voor deze ellende hadden gezorgd. Eh...ja dus, maar of ik geen brief had ontvangen....Nee dus. Er werd driftig naar kantoor gebeld en vervolgens beloofde de man om na 1,5 uur naar mijn huis te komen. Dat gebeurde dan ook en gelukkig hadden we geen schade. Wat later hoorde ik van m'n buurman dat de Apotheek in het dorp ook geen voor-aankondiging had ontvangen en toen het personeel terugkeerde van de lunch, stonden ze voor een gesloten deur omdat er een toegangscode op zat. Dat is uitermate vervelend natuurlijk.
Strijken kon ik niet, maar wel wat was vast opbergen.....; erg ver kwam ik daar niet mee want door de enorme bui en windrichting, lag er weer een plens water op de vloer in de 'Bistro' (waar onze gasten kunnen vertoeven). Dat heb ik uiteraard eerst weer opgedweild.

3 opmerkingen:

Jan zei

Leven in de aangenaamste streek van Frankrijk en toch zo hard moeten werken, dat is niet eerlijk zei Calimero destijds...

René van Gellekom zei

Kind ik heb met je te doen. Misschien dat het pakketje wat ik je vandaag opstuurde je een beetje kan opbeuren. Deze keer een snelle verzending gekozen, dus ik ben benieuwd

Natascha zei

Bij ons krijg je nooit een brief als ze de stroom afkappen. Als je heel erg veel geluk hebt, staat er een onogelijk regeltje in de krant, ergens verstopt tussen de advertenties.