vrijdag 30 november 2007

What can I say

De hele week al heeft de kou mij flink te grazen genomen. Disaster, vanacht was het flesje neus druppels ook nog leeg....whaaa!!!! Vanmorgen weer bijtijds op om me zelf aan te kleden en in ieder geval te wassen en tanden te poetsen (de avond er voor had ik gezellig met Fleur al een douceh/bad genomen); Fleur uit bed gesommeerd (want die is niet zo vlot in de ochtend) zodat ze in ieder geval nog iets van ontbijt kan genieten (jus d'orange en een k&k ontbijt biscuit of fruitbar meestal want een bruine boterham of toast is te hoog gegrepen in de korte tijd die ons dan nog rest). Dan is het hurry-up aankleden, wassen, tanden poetsen en haar fatsoeneren (gelukkig heb ik het een aantal weken geleden tot over haar oren laten knippen, dus niet zoveel klitten meer) diadeem erin en klaar is Mademoiselle voor school.
Oef....dit is wel een hele lange zin geworden; pech, ik verander er nie(t)s aan.
En toen hoorden we dat de juf ziek was; ik heb nog geprobeerd om Fleur toch op school te krijgen, maar -logisch ook- alle werkende moeders en vaders hadden voorrang, en Fleur wilde niet blijven want het merendeel ging weer naar huis met (groot)ouder. Oef....hadden we nog wel wat kunnen uitslapen...maar ja....nu waren we weer vroeg voor de boodschappen; is ook leuk, toch? Ook nog even naar de Apotheek voor nieuwe neus spray, gelijk ook maar 1 voor Fleur want die voorraad was ook op. Nou het rook en snoof geweldig dat voor mij nieuwe merk, maar het deed gewoon helemaal niks nakkus nada! 4 Keer per dag mag je 'snuiven', nou dat was voor mij 4x per keer en nog steeds niks nakkus nada!
Gelukkig maar dat ik de heldere ingeving kreeg om aan manlief te vragen of ze op Gatwick Otrivine (spray of druppels) verkochten en of hij die mee wilde brengen. Nou lezers, ik heb een kleine voorraad van 2 flesjes en het hielp direct. Anders schreef ik nu vast niet meer!
Dus kon ik weer vol hartstocht zoals Nigella Lawson de boeuf bourgignon van de slager opwarmen! ;-)
Fleur heeft haar kunsten vertoond op 'aan elkaar schrijven' of zoals zij het zegt 'nattaché), ja ik weet ook wel dat de 'n' er niet bij hoort, maar breng dat een 5-jarige maar aan haar verstand!
Toen vertelde ze ook, ik had vandaag al een gedeelte ervan gehoord, dat ze zo vreselijk had gelachen met een jongen uit haar klas. Want....er is kennelijk een liedje dat gaat als volgt:
'Mon papa ne veut pas que je danse dans.....' waarop Fleur dus gezegd schijnt te hebben ' ma culotte'. En dat betekent 'onderbroek'. Dus met recht onderbroekenlol.
Ook kwam ze vanaf maandag al met de vraag of ze op Dimanche kon blijven slapen bij Cassandre een vriendinnetje uit haar klas. Nu heb ik eerst gezegd dat ze dan sowieso maar eens ook op vrijdag en zaterdagavond in haar eigen bed moest slapen......; dan zouden we wel weer zien. Toen was het tijdelijk stil. Ja tijdelijk, want de dag erna kwam het weer...... en ik haar ook gezegd dat ik nog niets van haar mama/papa had gehoord. Gelukkig zag ik haar moeder gisteren en hebben we het er over gehad (geen haar op m'n hoofd hoor die haar laat logeren...niets ten nadele van die mensen, maar dat ligt meer aan ons onszelf), dus voorlopig hebben we het erover gehad dat Fleur best wel eens mag spelen bij hun. Dat lijkt me al genoeg een uitdaging voor haar.

UPDATE:
Waar zouden we zijn zonder Google? Juist ja, het liedje bestaat echt waar Fleur mee naar huis kwam, even een paar regels:

Mon papa ne veut pas
que je danse, que je danse,
Mon papa ne veut pas
que je danse la polka.
Qu'il dira c'quil voudra,
moi je danse, moi je danse.
Qu'il dira c'qu'il voudra,
moi je danse la polka.

Het is dus een Polka; want ze heeft voor ons de 1ste regel van het refrein gezongen.

Geen opmerkingen: