vrijdag 2 november 2007

Geen kat in de zak

Ja ja, je kunt er maar blij mee zijn. Ik ben dus blij met m’n katoenen stokbrood zak. Kijk als je zou kunnen naaien, koop je een katoenen stofje op de markt en naai je de kanten aan elkaar zodat je een lange rechthoekige zak hebt. Maar...als je dat niet kunt, dan ben je overgeleverd aan het assortiment. Vandaag is het helemaal gelukt; ik heb een zak. Morgen sla ik een betonhaakje in de keukenmuur en dan heb ik ook vers brood. Brood die rustig in die zak nog een dagje langer vers blijft. Tja oppiepen in de oven ontkom je volgens mij ook niet aan, ook niet met zo’n baguette zak, maar het staat in ieder geval al veel leuker dan zo’n open en bloot brood (nee die krijg je meestal niet in een zak, gewoon de snelbinders eroverheen op je fiets...zo doe ik het inmiddels ook en dat gaat prima) dat op je keukenplank ligt. Hygiënischer ook lijkt me. Overal hadden ze van die vreselijke grote en grove houten kistjes met aan de voorzijde zo’n rood geruit stukje katoen wat net of net niet paste, dus eigenlijk niet wat ik zocht. Nu nog stokbrood erin en wie doet me wat!

Ook heb ik mijzelf een mand aangeschaft! Jawel eentje met opdruk, in rood geruit katoen (het past goed!) venstertje, aan 1 kant ‘Marché’. Maar wel met ‘leren’ in ieder geval stevige handvatten. (Ja het is echt vatten) Dat staat toch veel gezelliger (lees: Franser) dan die giga tassen van AH, Super, Edah, Sainsbury’s met zo’n rottig plastic inlegkruisje erin dat toch telkens verschuift, want die zijn nog niet met vleugeltjes! Hé dat kan er een zijn voor Youp van ’t Hek. Zal ik hem mailen?

Geen opmerkingen: