dinsdag 6 november 2007

Nog geen plattelandsvrouw

.....en zou ik dat ooit worden? Ja als ik m'n angst overwin van muizen, vogel(tje)s en dat soort dieren misschien wel. Voordat jullie mij massaal voor tv programma's gaan opgeven om van mijn 'vermeende fobie' af te komen, bedankt maar toch maar niet.
Enfin, gisterenavond rond de klok van 8 hoorde ik boven mijn 'werkkamer' geritsel enzo, het leek net alsof er een vogel aan het knikkeren was. Nou dat kan natuurlijk niet, dus na rijp overleg met manlief en terug getik tegen het plafond, niet te hard natuurlijk, want stel je toch eens voor dat ik er doorheen zou gaan, besloot hij dat het toch een muis zou kunnen zijn. Getverdegetver. De deur boven (niet lachen) gebaricadeerd aan de onderkant met een badmat (bedankt Anja, ook op die manier komen ze van pas) en toen weer naar beneden. Om 21:00 uur besloten om mijn goede buur te bellen, dus Jean-Luc bood al aan om te komen. Hij heeft ook geluisterd en gewapend met zaklamp en een slagijzer is hij naar boven getogen. Natuurlijk was er niets meer te horen, noch te zien, maar voor alle zekerheid heeft hij een doosje muizenspul neergezet dat we nog in huis hadden. Een uur later, Fleur moest toch ook eens naar bed, met lood in m'n schoenen naar boven. Gelukkig slapen wij in de andere 'vleugel', maar toch ook nog een badmatje gebruikt. Jullie begrijpen wel dat ik niet goed heb geslapen. Net hoorde ik ook alweer geritsel maar nu is het alweer even stil.
Gelukkig komt er morgen versterking in de vorm van mijn moeder, die helemaal rilt van muizen. Vertel haar maar niets hoor; heb ik ook niet gedaan. Ze slaapt overigens in de 'werkkamer'....

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh je, dan moet je niet bij mij in de woonkamer komen: daar liggen regelmatig kleine beestjes (muizen, molletjes ed) die door onze lieve katjes als buit naar het baasje worden gebracht.... Stoffer en blik, opvegen en met een mooie boog in de zeer bosrijke tuin van de buren mikken, ach gut...
Soms leven ze nog, zie verhaal op 11-8 van de web-log. Wat erg grappig......

Porter Family/Au Bellefleur zei

Gatsie Ineke....; toch wat geleerd: ik wist niet dat mollen konden krijsen. Een kat nemen is als ik jouw verhaal lees dus geen optie voor mij.

Anoniem zei

Ja ha, mollen kunnen vreselijk krijsen, dat gaat door merg en been. Wij hadden er een keertje eentje die in zijn hol terug wou kruipen en door de kat in zijn achterwerk werd gebeten...

Muizen zijn op zich niet eng, ik vind ze wel leuk met hun kraaloogjes. De enigen die dit soort beestjes meestal niet zo waarderen zijn de hotelgasten....