zondag 4 november 2007

Party time in de Charente


Gisteren hadden we een super feest bij een Engels stel die ik ken via school. We vierden met nog zo'n 50 man Dan's 35ste verjaardag in hun nieuwe conferentie centrum. Fabiola was er ook met haar man Patrick en zoontje Guillermo en nog wat bekenden. De champagne en andere dranken vloeiden rijkelijk en er werd een veiling gehouden alles ten bate van de school. Omdat het een mix tussen Engelsen en Fransen was, moest er vertaald worden. Ja hoor, ze hebben me weer gevonden, of ik dus ook maar even naar de microfoon wilde gaan om e.e.a. in het Frans te vertellen. Gelukkig maar dat ik geen microfoon vrees of iets dergelijks heb en was het a piece of cake. De opbrengst van de veiling was ten behoeve van onze school in Sigogne. Heel nobel allemaal. Het ging om gesigneerde foto's van o.a. Ronaldo, Zidane en als 'klapper' Katie Price, beter bekend als sex symbool Jordan, vrouw van Peter André. Zij is in Engeland erg bekend, ik weet niet of jullie haar kennen. Dit was de meest beschaafde foto van het duo die ik op internet vond.
Rond een uur of 10 werd het bufet geopend met alles d'r op en d'r aan. Natuurlijk zijn dit soort gelegenheden prima om te netwerken.....dus toen ik hoorde dat iemand vertelde dat hij de vloer had gelegd, ben ik een praatje begonnen met de man. Al gauw bleek dat de 3 broers samen werken en veel werkzaamheden in het centrum hebben verricht. Dus ik zal Sharon, de gastvrouw, binnenkort vragen of ik bij daglicht een kijkje mag nemen in het centrum zodat ik zie wat voor werk ze leveren en met haar eens verder babbelen.
Voor de kinderen overigens hadden ze een bouncy castle gehuurd en verder een speelhoek gemaakt in een aparte kamer. Allemaal pico bello in orde. Ook waren we gevraagd om een naam voor de bar te verzinnen. De mijne waren uiteindelijk: Le Bonheur, L'air du temps en Vis-à-Vis.
Nog niet eens genomineerd voor m'n namen, laat staan de Oscar gekregen! Vraag me nou niet wat het wel is geworden; wel was de naam 4x genoemd door verschillende mensen, waaronder ook een van de artisans. Ik zal het nog navragen.
Rond middernacht zijn wij naar huis gegaan en hebben we lekker geslapen.

Geen opmerkingen: