zaterdag 6 oktober 2007

Heb je nog even?

De koel/vriescombinatie van 2 jaar oud is helaas ten dode opgeschreven; het zal niet lang meer duren voordat ook het vriesgedeelte het gaat begeven....aldus de monteur. Hij meldde ook nog dat Zanussi (ik dacht dat dat toch wel een A-merk was?) erg slecht staat aangeschreven; met andere woorden de Italianen kunnen beter koffiemachines maken!
We gaan nu voor een Bosch, ja op Kelkoo,de prijzenvergelijker, worden ze goedkoper aangeboden, maar dan zit je zelf altijd nog met zo'n joekel van een oude combinatie en zonder aanhanger, zelfs niet eens een trekhaak (geen caravan mensen dus!). Dit is een witgoed/schotel winkel in de buurt, en we gaan voor service dit keer. De levertijd is zeer kort, dus volgende week hebben we de nieuwe in gebruik.
Dan ontdekte ik gisteren dat de splinternieuw geïnstalleerde design radiator in badkamer 1 lekte! En we hebben hem nog niet eens aangezet! De Nederlandse aannemer kwam 's avonds nog even kijken en tegelijkertijd heb ik hem verteld dat ik zeer ontevreden ben over de hele situatie met het maken van slaapkamer/badkamer 2! Het zou 3 weken duren, die waren gisteren om, en het parket ligt er nog niet in, de douchedeur is er nog niet, nog geen afscheiding tussen het natte en droge gedeelte, etc. En we hadden voor deze kamer een heel groot bedrag moeten neertellen (nog niet alles betaald hoor) en ik voel me sterk gedaald in de top 10 bij de diverse mensen. Calamiteiten daargelaten natuurlijk. En....als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel. Kijk, wij houden ons ook aan onze financiële verplichting jegens hun en zij....zij nemen er tussendoor nog allerlei klussen bij, waardoor ik ze deze week amper heb gezien en afspraken op het laatste moment worden afgezegd. Kijk en dan kennen ze Franca heel slecht; inmiddels niet meer. Met de Nederlandse aannemer die ook wel voelde dat ook hij mede-schuldig was, afgesproken dat ik niet meer op deze manier wil werken. Met kamer 1 betaalden wij voor het materiaal en hem per uur en als de Nederlandse aannemer hulp van een timmerman of wie dan ook nodig had, dan zorgde hij daarvoor en wij betaalden de man voor z'n werk en dat werkt veel beter, voor beide partijen.
Enfin, ik heb duidelijk gemaakt hoe ik me voel en dat ik zo niet doorga met hun. Dat was wel even schrikken! Zo dat lucht op.
Verder hadden we van de week mosselen gekocht en toen ik ze kookte kwam er een penetrante geur los...dus Fleur en ik hebben maar een omelet gegeten! De dag daarna heb ik er wat van gezegd tegen de manager van de supermarkt en kreeg direct m'n geld terug.
Vanavond zouden we in het Chateau gaan eten in Jarnac, ik had immers gehoord dat de prijzen op zo'n 100 Euro komen, dus al helemaal blij..... Nu keek ik net even op internet op hun site en zag daar totaal andere prijzen voorbij komen. Nu begrijp ik het taalverschil: Fabiola van wie ik dat had gehoord sprak over de prijs per couvert......en ik dacht in het totaal!
Helaas....zeker met alle dure onkosten en extra kosten, kan bruin dat niet trekken, maar we gaan wel eten hoor vanavond in Rouillac, ook bij ons in de buurt en van een heel ander genre. Daar zijn we nog nooit geweest....het wordt vervolgd.
Vanmorgen, ja het houdt hier niet op, ging de grote schuurmachine kapot dus moest er weer een nieuwe komen, weer 135,00 Euro lichter.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hadden jullie bij die mosselen degenen die openstonden er voor het koken wel uitgehaald? Wij hebben 1 keer voor onze gasten hier mosselen gekookt, maar het was zo'n werk om de kapotte enzo eruit te halen dat we dat toch maar niet meer doen.

Er bestaat tegenwoordig binnen de EU het principe van de "te verwachte levensduur". Van een koel-vriescombinatie zou je mogen verwachten dat hij het langer uithoudt dan 2 jaar. Die garantie van 1 jaar zou dan niet zaligmakend moeten zijn. Op papier in Brussel natuurlijk leuk bedacht, maar in de praktijk werkt het zo natuurlijk niet....

Porter Family/Au Bellefleur zei

Ja Natascha dat doen we altijd en dit was echt de 1ste keer dat we deze stank hadden tijdens het koken.

Verwachte levensduur is idd mooi gezegd op papier, maar helaas... een nieuwe moest er komen.