donderdag 11 oktober 2007

Dessert

Vanavond, na mijn lasagne, kreeg ik een verrassingsdessert gemaakt door Fleur, want ik had m'n bord leeg gegeten..... Natuurlijk mocht ik niet kijken of de keuken in, dus Fleur aan de slag.

Het resultaat:

Een bord met in het midden een kilo poedersuiker en er omheen had ze gerookte zalm in reepjes gesneden met gesneden ham daar bij. Gelukkig maar dat ze zelf het meeste ervan heeft gegeten en ze heeft nog niet gemerkt dat haar moeder geen hap ervan heeft genomen.

Natascha: misschien een leuk recept voor jouw gasten! ;-)

Daarna wilde ze graag de pannen afwassen, want die mogen van manlief absoluut niet in de vaatwasser, dus gewapend met roze rubberen handschoenen, beetje bubbels en al Frans pratend half zingend in zich zelf van O la la, allez, d'accord en un, deux, trois, was het in een vloek en een zucht gebeurd. Daarna heeft Fleur afgedroogd, op mijn aanraden maar eerst met keukenrol en daarna met de thee/droogdoek en vervolgens is de keukenvloer ook nog gesopt.
Nou als dat geen aanwinst voor de Chambres d'hôtes is dan weet ik het niet meer.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Whahahaha hoef voor de kerst geen voorafje meer te verzinnen, kan t zo overnemen van je dochter.
Een paar ex schoonfamilie leden willen aan t diner aanschuiven vandaar mijn plan ;-)
Jaaaaah ik ben erug ik weet het !

Groetjes Sylvia

Anoniem zei

Wat leuk dat ze zo iets bedenkt, dat het een 'eigen' smaak heeft moet je maar voor lief nemen!!!!

Mijn kids heb ik graag kinderkookboeken kado gedaan, dat vonden ze erg leuk en er werd ook regelmatig uit gekookt! Zo leren ze al snel leuke eenvoudige (en beslist goed eetbare!) dingen te maken.

Anoniem zei

Prachtig! die dish van Fleur!! Het deed me denken aan mijn dochter die allerlei taarten bakte toen ze 6 jaar oud was. Ze deed alles erin wat ze kon vinden. Niemand van deze familie nam ooit een hap! Inmiddels kookt ze de sterren van de hemel (18 jaar nu) en geeft ze kookles op de Uni waar ze nu is.
Leuk de collage voor Julien Franca! Wie weet, komt hij een keer logeren?! Als ik in de 'buurt' ben kom ik zeker ook een keer als gast en kunnen we memories ophalen aan Juju.
Love to all,

Laura (England).

Porter Family/Au Bellefleur zei

Nou Syl,
Als je nog meer tips wilt hebben...roept u maar!
Hoi Ineke,
Ja ze heeft absoluut haar eigen smaak. We hebben ook een aantal kinderkookboeken en ze helpt ook graag in de keuken.
Ha Laura,
Wat leuk dat je me ook leest in Frankrijk! We hebben dat Engelse kookboek taarten voor kinderen in 30 minuten....Ziet er allemaal geweldig uit moet ik zeggen, heb nog niets er uit gedaan.. Wat leuk zeg dat jullie dochter kookles geeft; ze eet haar kookkunst nu vast wel!
Ja Julien houden we d'r in hoor! En tenzij Julien heeft geboekt (die hou ik natuurlijk voor mijzelf!) ben je altijd meer dan welkom!
Liefs voor allemaal,
Franca