zondag 16 december 2007

Ook in een kort weekend kan je veel doen!

Het was echt een heel kort weekend deze keer als gezin zijnde bedoel ik dan, want ieder weekend is natuurlijk even lang!
Zaterdag heeft onze artisan -het is inderdaad een Pool- ook gewerkt omdat hij de maandag verstek had moeten laten gaan. Mijn Duits overigens is inmiddels ook weer met sprongen vooruit gegaan en arme Darren die wordt helemaal gek van mijn Frans vermengd met Duits en andersom als artisan en ik praten. Zaterdag voor ons was het ook hard werken geblazen. Van school had ik de vraag gekregen of we crêpes of taartjes wilden bakken om te verkopen tijdens de kerstmarkt donderdag op school, waarvan de baten uiteraard naar de school gaan. Nou ik kan -volgens Fleur en m'n moeder wel heerlijke pannenkoeken bakken- maar taartjes...nee ik ken mijn beperkingen!
Dit al vertellende tegen manlief, heeft hij op zich genomen (hij vindt dat ook heel leuk) om samen met Fleur heerlijke cakes te maken. Van marsepein kerstboompjes gemaakt en mijn bijdrage was om kerststerretjes uit te drukken (heb ik vormpjes voor) en alles in een trommel te doen voor het uur u. En ze zijn nog erg lekker ook; ik mocht namelijk ook een kruimel van Fleur.
En toen heeft die schat ook nog kerstkaarten zitten maken, samen met Fleur, voor de juffrouw en haar 2 assistentes. Fleur's bijdrage: de kleur kaart (waarom blauw????) en het schrijfwerk oh ja en een klein beetje getekend. Darren heeft een arreslee, kerstman, kerstboom getekend en nog heel erg goed ook! Ja ik heb een echte 'Handy Andy'.
En ik, vragen jullie je af, ik heb kerstdecoraties voor buiten gemaakt. Dennentakken opgehangen met dennenappels uit eigen boom, kerstrozen -die je normaliter zelfs ik tot Pasen goed kunt houden- met dennentakjes in een hanging basket gedaan (zag alleen dat de kerstrozen niet zo van vorst houden...grrrr eh brrrr) en de mistletoe opgehangen....heb er uuuuuren onder gestaan;.....niks dus.......
Tussendoor zijn we nog naar de 'Brico' geweest om lijm en voegsel in te slaan en nog meer verlichting voor slaapkamer 3. Ook hebben we ons oog laten vallen op een houtkachel, wel wat aan de prijs en de schoorsteenveger moet ook nog komen, maar hopelijk hebben we een echt vuur met de Kerst.
Daarna allemaal onder de douche voor de opmars naar een restaurant. Helaas waren we die avond de enige...tja vlak voor Kerst kan je dat (niet) treffen, maar wel lekker gegeten. Vanmorgen nog even op te late jacht voor kerstversiering buiten; we hadden nog witte lichtjes die Darren ook nog zaterdagmiddag had opgehangen, en ik had zelf -niet goed gekeken natuurlijk- nog gele verlichting. Maar er ontbraken een paar lichtjes en nu kom je daar wel mee weg, maar toch liever niet. Enfin, alles was al uitverkocht, in 4 winkels geweest en wat overblijft is rood, groen of allerlei kleuren. Tja...en dat willen we nou net niet. Wel nog kaarsen standaards gescoord met de letters NOEL en dat 2x voor 2,50 Euro! En nog kerstmannetjes met Bonne Année en Sneeuwpoppen met Joyeux Noel, dus het is vol op de schoorsteen en omgeving. Ik heb me voorgenomen, en dat lukt ook, om alleen in de 'bistro' het gastenverblijf dus kerstsfeer te creeëren. Tussen de middag hebben we voor de verandering warm gegeten, nee geen pizza, maar spaghetti omdat Darren rond half 3 weer moest vertrekken naar Bordeaux en Fleur en ik naar Outiror moesten. Wat is dat nu weer? Dat is een rijdende doe-het-zelf winkel. Iedere maand komt hij hier in de buurt en een aantal dagen van te voren krijg je de folder wat ze in de 'aanbieding' hebben. Vorige maand heb ik een uur in de rij gestaan voor niets, want de 'penderie' (een soort luxe kledingrek van donkergroen ijzer) had hij niet, ja volgende keer was het antwoord. Je kunt ook on-line of telefonisch bestellen maar dan betaal je je blauw aan bezorgkosten en het duurde ook nog eens 5 weken! Hmm neen dus. Enfin, Fleur extra dik aangekleed (temperaturen zijn boven normaal, nou liever gezegd onder normaal, van rond 10:30 uur 's morgens nog -3) want je moet altijd de tijd er voor nemen. Zo ook deze keer, bijna 5 kwartier in de rij; iedereen komt vroeger dan dat die auto er staat. En wegens personeels tekort staat er maar 1 man die alles regelt. Gelukkig is het wel gelukt deze keer en hebben we er gelijk maar weer 2 gekocht en ook nog een kerst decoratie (Darren zei dat ik dat ook maar moest kopen) erbij, dus alleszins waard.
Thuis gekomen, lekker maar wat ingeschonken met een knabbeltje erbij en verder Monopoly gespeeld, want Fleur vindt dat erg leuk. Toen het wat donker werd, wilde ik de leuke buitenverlichting aan doen....ha ha....helaas....deed/doet het niet. Grrr altijd als Darren weg is, heb ik dat soort dingen. En gisterenavond deed de verlichting het hoor!
Ook voel ik weer (ben er net 2 weken van af!) een verkoudheid opkomen, maar gauw proberen te onderdrukken.
Woensdag komt m'n moeder voor 2 weken, alweer? Ja alweer, gezellig dat ze kan komen ook al was ze er vorige maand nog voor Fleur's verjaardag.
Oh ja, en dan hebben we nog een webdesigner in de arm genomen om onze website te bouwen en ons logo te bekijken/herzien.
Dit is een Nederlandse, getrouwd met een Fransman die in Frankrijk woont en ik moet zeggen dat ze ons herziene logo al -binnen 2 dagen- voor 95% rond heeft.
We wilden wel wat met ons eigen logo doen, een 'Bellefleur' dat een appelsoort is. Nu hebben we een appelboom in de tuin en heet 'toevallig' onze dochter Fleur....en we wilden vooraan in het alfabet, dus werd dat 'au bellefleur'. Niet omdat 'au' een goede betekenis is in het Frans, maar het 'bekt' wel lekker en Bellefleur was op internet al voorzien. Enfin, onze webdesigner heeft een heel mooi logo verder voor ons uitgewerkt, voortgeborduurd op ons idee.
En ook dat hebben we becommentariseerd in het weekend!

Geen opmerkingen: