donderdag 6 december 2007

Grappige uitspraken

Ik heb een schrift met allerlei uitspraken gedaan door Fleur in de loop der tijd. Gisteren onderweg naar huis waren er wegwerkzaamheden en stonden daar werklui met een bord in hun hand (groen en rood/wit...we kennen ze wel). Wij mochten doorrijden en Fleur zei: "Dat is een lollypopper".

's Morgens vroeg -nog in bed- vroeg ze of we vandaag gingen 'decoreten'.

Nog een paar die ik jullie niet wil onthouden.

Fl: Mam, mag ik een dropje?
Ik: Ik weet niet waar ze zijn.
Fl: In jouw tas

We zaten te tekenen en alles wat Fleur tekende moest ik ook doen. Zij tekende een hele treffende zwaan; de mijne had meer van een lelijk eendje weg, waarop Fleur zei:
"Ach mam, je hebt je best gedaan" en gaf me een schouderklopje.

Ik: Op een vraag wat mascarpone was (ze rilt van kaas dus...) soort van Italiaanse slagroom.
Fl: Itonatie slagroom

Ik: Fleur, heb je lekker gegeten?
Fl: Ja
Ik: Daar ben ik blij om.
Fl: Jij bent overal blij om

In een Indiaas restaurant:
Darren bestelt nog een biertje
Fl: Jij moet nog rijden hoor!
Ober komt met drankjes.
Fl: Waar blijft mijn rijst?
Fl tegen mijn moeder: Wat goed voor jou dat de ober Engels spreekt.
(En moet je weten dat mijn moeder prima Frans spreekt!).

Ik: Wat wil je later worden?
Fl. Ik wil mezelf blijven.
Een jaar verder:
Oma: Wat wil je later worden?
Fl: na heel lang nadenken: een vrouw

Fl: Mam krijg ik later ook huppeldepuppels?
(Dat zijn borsten).

1 opmerking:

Anoniem zei

Ach wat is dat toch altijd schattig, die quasi volwassen opmerkingen van kinderen! Daar zijn hele boeken over vol geschreven, maar van je eigen kind bewaren is natuurlijk wel erg leuk!!!!