maandag 6 oktober 2008

Maandag


De dag begon hier al vroeg, maar nadat Darren was vertrokken, ben ik nog even terug gegaan, maar ja echt slapen deed ik al niet meer vanaf 5 uur! Enfin, toen ik Fleur naar school wilde brengen, deed ik de voordeur open om daarna het luik te openen en plots zag ik me daar toch een hele grote kikker! Die had een plekje tussen de voordeur en het luik gevonden, lekker beschut en behaaglijk. Na een luide gil van mij, hebben wij een andere deur genomen om naar buiten te gaan. Gelukkig hebben we beneden 4 deuren die naar buiten leiden, en desnoods het raam!
Enfin, toen ik weer terugkwam, heb ik maar met de paraplu, ja het regent hier, een beetje getikt op het luik, maar ik zag er niets uitkomen. Enfin, door de andere deur naar binnen...., maar toen kon ik die deur niet meer afsluiten. Het slot zit er te ver in volgens mij, zodat de sleutel niet meer past. Gelukkig kon ik die deur wel weer aan de buitenkant afsluiten, zodat ie wel op slot zit. Voorzichtig heb ik nog even gegluurd (binnen) of ik de kikker nog zag, maar ja ik kan niet alles zien dus hij kan wel in een hoekje zitten nog na te beven van mijn gegil.
Maar eens even kijken wie van m'n vrienden te porren is om te helpen. Want als ik de buitendeur open doe en de kikker is er nog en die springt dan naar binnen, ben ik nog veel verder van huis, en dat is dan ook letterlijk, want ik ga natuurlijk niet met een kikker in huis zitten.
Ik heb net nog even gekeken: 't kreng zit er nog!!!!

Tell me why I don't like Mondays!

Update: Gelukkig kwam het lid van The A-team weer om mij te verlossen van de kikker (zeg nou zelf ... groot hè!) en om het slot weer te maken....waarom lukte het Steve wel om in 1 keer de sleutel erin te krijgen?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Groot gelijk!! Recent is er nog een toerist verschalkt door een kikker. Of was dat nou een krokodil? ;-)

groetjes uit het Noorden
PS: bij ons in Lagarde ligt alles er weer spin en span bij na het bezoek van R (althans dat zegt hij) en verder is onze wijnvoorraad hier weer helemaal op peil wat ook een hele geruststelling is.

Porter Family/Au Bellefleur zei

Ha Karin,
Ja zo kom je wel erg snel van je gasten af en dat is natuurlijk niet onze bedoeling.
Fijn dat alles okidoki was in Lagarde en ja het blijft belangrijk om de wijnvoorraad op peil te houden ;-)

Anoniem zei

Franca, hier de gebruiksaanwijzing bij een kikkerontmoeting. Je zet je op je knieën en buigt voorover, je kust die kikker op zijn bek, en er verschijnt een prins die gelijk het slot van de deur kan repareren.
Er staat niet bij dat je uw ogen moet openhouden bij het kussen, dat valt dan weeral mee hé ?
Het lijkt me trouwens meer op een pad dan op een kikker. in dat geval is de prins niet zo mooi als bij een kikker !
Jan

Porter Family/Au Bellefleur zei

Jan, gelukkig dan maar dat ik hem niet heb gekust ;-)...Maar mijn prins van gisteren daarentegen wel!
En die kwam overigens op z'n ros van staal.