zaterdag 21 juni 2008

Speciale gasten

Uiteraard zijn al onze gasten speciaal, maar dit weekend staat in het teken van een jong bruidspaar.
De man heeft gisterenavond hier geslapen (alleen) en kwam om 4 uur 's nachts thuis, toen heeft hij alvast een stukje in het gastenboek geschreven, maar geen herrie gemaakt en alle lichten netjes uitgedaan.
Vanmiddag om 4 uur trouwen ze op het stadhuis(je) van Sigogne, en daarna om 5 uur in de kerk. Beetje vreemd tijdstip; je moet zo de hele dag wachten voordat het leuk wordt! Enfin, we proberen wel even te gaan kijken. De rest van de familie is allemaal onder gebracht bij andere gites en wij hebben dus het bruidspaar!
Franse traditie is om 's nachts het bruidspaar wakker te maken met een hele hoop herrie (potten en pannen) waarna de bruidegom wordt geacht om de lawaai papegaaien een drankje te geven en een snack. Dit allemaal vooraf wetende, heb ik moeten vertellen helaas andere gasten te hebben waardoor dit niet mogelijk is. Inmiddels hebben ze het opgelost dat ze bij m'n buurman, waar een hele hoop familieleden zitten, wel herrie mogen maken en daarna komen ze hier slapen.
Lijkt me een meer dan prima oplossing.
Jammer genoeg waren de vluchten zo verschrikkelijk duur dit weekend dat Darren genoodzaakt is om in Engeland te blijven, ticket kostte meer dan 350 euro! Tja en dat is natuurlijk wel heel duur.

UPDATE: Zondag 22 juni:Inmiddels was het al een uur geleden uitchecktijd! Het is nu 12 uur en Fleur heeft haar blokfluit maar gepakt om de jonggehuwden wakker te maken! Ik vind het ook wel de hoogste tijd hoor! Want ik had Fleur beloofd om vandaag nog wat leuks te gaan doen. De broodjes voor het ontbijt worden er niet lekkerder op...maar ja daar kan ik ook niets aan doen. De was en de schoonmaak moeten dan maar morgen gebeuren, want als we nu al weg kunnen voor 2 uur is het meegenomen.
Nou om 13:00 uur vertrokken ze, zonder te ontbijten! Nou dat is ook een waste! Nu gaan Fleur en ik zelf maar de vers gebakken broodjes smeren en picknicken in Cognac bij de speeltuin. Morgen wilden ze nog al wat foto's laten zien, nou als ik er ben, ben ik er heb ik gezegd. Whoopie!
Overigens heb ik de bruidegom vanacht nog even tegen 4 uur gehoord; hij is even op z'n kamer gebleven en daarna weer vertrokken. Nu begrijp ik wat hij er heeft gedaan! Alle koffiesticks (ik denk dat het er zo'n 10 gewone en decafé in het totaal waren) zijn dus verdwenen en ik weet wel waar naar toe, naar de gîte waar de vriendenclub bleef....hmmm.

Ik begrijp wel dat ze super enthousiast weg gingen, champagne op de kamer (glazen waren schoon!), wat foto's van de bruidegom met z'n ouders, kaart van ons, schaaltje bonbons, mooie rozen uit de tuin. En nog naar de mairie geweest....

Het was een wijze les deze keer!

Ineke, Natascha, hoe doen jullie dit met bruidsparen?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nog nooit gehad!!!!
Maar ontbijt is gewoon tot 10 uur!! Anders moet jet het maar melden. Alles staat wel koel (kaas ed, maar wordt er toch niet beter op als het te lang staat).
Wel laatst een xxx-jaar bruidspaar gehad, maar daar hoef je alleen maar een flesje bubbels met glazen als verrassing neer te zetten, dat is genoeg.
Maar die van jou waren eigenlijk wel lastig.

Anoniem zei

Ook nog nooit gehad! Inderdaad, ontbijt is bij ons ook tot 10 uur, en als je wat anders wil zul je het moeten melden.
Bij jarigen en xxx-jaar bruidsparen doen we ook een klein flesje bubbels op de kamer of bij het ontbijt.