dinsdag 17 juni 2008

Een rib uit je lijf

Vanmorgen ben ik treinkaartjes gaan boeken voor Fleur en voor mij voor een weekje Rotterdam (mijn moeder woont daar) en aangezien mijn moeder daarna met ons weer mee terug reist en weer alleen terugkeert naar Nederland...en we ook nog in de TGV 2de klas maar in de Thalys 1ste klas willen reizen...werd het te gecompliceerd voor de computer..dus op naar het reisbureau.

Dit reisbureau werd me geadviseerd door Fabiola en ik moest ook maar naar een zekere mevrouw L. vragen, nou dat hoefde ik niet te doen want vanaf buiten hoorde ik haar al! Een Italiaanse die met een Fransman was getrouwd, my oh my wat maken die (mag ik zeggen als half Italiaanse) een enorme herrie. Het hele reisbureau kon meegenieten en ik had erge medelijden met de 2 meisjes die daar ook werkten. Ik vroeg hen dus ook of ze na 1 dag niet horendol waren; want ik was het al na een half uur en toen heb ik er nog een half uur langer gezeten. (Misschien door mijn opmerking was de prijs zo hoog!). Pff nou het is allemaal gelukt maar met z'n drieën voor 870 euro treinen, is wel errug hoog. Gelukkig kan ik dan wel vertrekken vanuit Cognac, op 10 minuten rijden en gratis parkeren bij het station!

Maar ik vind het leuk om een aantal vrienden/innen weer na zo'n lange tijd te zien en natuurlijk kijk ik ook heel erg uit naar 'de levende verrassing' die me staat te wachten!!!
Ook een dagje Efteling staat uiteraard op het programma, we zullen eruit halen wat erin zit en er lekker een weekje vakantie van maken.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Kun je nog van die dure tickets af? Anders zou ik echt even bellen met de Treinreiswinkel in Leiden, die kunnen het in 90% van de gevallen altijd goedkoper. Zowiezo een tip voor de volgende keer....

Porter Family/Au Bellefleur zei

Nee daar kan ik niet van af helaas. Maar bedankt voor je tip! Ik heb al even op hun site gekeken, maar on-line kon ik geen prijs laten berekenen.

Anoniem zei

Hoi Franca,
Wat leuk dat jullie weer naar nederland komen, maar in welke periode ga je nederland aandoen?
En naar de Efteling is altijd leuk.
Ps. Jan-Willem is pas weer verhuist in de buurt van je moeder, spoorsingel aan de kant van de walenburgerweg.
groetjes MArie-Josee

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Porter Family/Au Bellefleur zei

Lieve Darren, Franca en Fleur
Wij vinden het ontzettend leuk om jullie weer eens in Nederland te zien. Het is weer een tijd geleden, dat jullie in Rotterdam bij je moeder aan het logeren waren.
We kletsen eens lekker bij,maar nu face to face en misschien kunnen we onze traditie voortzetten.(ontkurken van de champagne en toosten op onze vriendschap) Michel en Anja