dinsdag 3 juni 2008

Schoolreisje

Voor vandaag stond er een schoolreisje op mijn programma. Al een paar maanden geleden had Fleur's juffrouw mij gevraagd of ik mee wilde/assisteren. Normaliter ga ik eigenlijk altijd mee met Fleur's klas en ook deze keer. Centre Haras (10 hectare grond) in Saintes stond op het programma. Dit is simpel gezegd een manege waar dressuur/spring paarden gefokt worden en verkocht worden. Zo staat het bijvoorbeeld soms al vast dat veulen X door hengst Z gedekt wordt; soort van uithuwlijken. Maar er waren ook poneys die ze brood mochten voeren, ezels en muilezels...en ook allemaal mochten ze een paard aaien!
Alle kinderen eerst naar toilet, toen in de bus, 2 waren er wagenziek, ik had maar een pilletje genomen voor de zekerheid, want ik ben ook niet zo'n goed reizigster. Tipje: als je kind een beetje misselijk wordt in de auto (of waar dan ook), wil een lolly (hoeft niet zo'n chubbie geval te zijn waarvan Daphne Deckers dit snoepgoed verantwoord vindt omdat er 'fruit' in zit, nog wel eens helpen. Gelukkig had ik er een paar ingepakt! Het hoogtepunt was eigenlijk wel de picknick. Heerlijk in de zon aan diverse picknick tafels op het terrein konden we met z'n allen genieten. De 1ste keer dat Fleur een picknick had, en ik ook aanwezig was, had ik nog enkel gezond eten ingepakt voor haar en mij, dus geen zakje chips of zo, chocola, cakejes, coca cola, snoepjes, maar nu dus wel.....; maar ook uiteraard met sandwiches + appel + ei! Daarna konden ze heerlijk ravotten en vervolgens werden er nog 3 spelletjes gedaan. Tenslotte nog een klein rondje lopen om -zo leuk- 4 veulens te zien die een 'siesta' hielden en hun moeders echt de wacht hielden om hen heen.
Met de bus weer terug en iedereen moe en voldaan.

Geen opmerkingen: