zondag 1 juni 2008

Met de Franse slag - Update


Dit weekend hadden we full-house (leuke groep ook nog uit de jaren 70 met o.a. Frank Kramer en met het nummer Standing on the inside...bekend?) met 7 volwassenen en 1 baby. En het waren onze 1ste Franse gasten. Natuurlijk verliep dit verblijf ook met horten en stoten! Zo zou de groep rond 17:00 uur aankomen en ontving ik 2 uur later het telefoontje dat ze over een half uur aan zouden komen. Uiteindelijk duurde het nog wat langer maar om 9 uur 's avonds hadden we de 'hut' vol. Na een aangeboden apéro, kwam op een gegeven moment de aap uit de mouw....De dame die alles had geboekt, had kennelijk verzuimd de rest door te geven dat we ook avond-eten serveerden....hmmmm....en de oudste van het stel moest mij dus vragen of we het heel erg vonden als ze hier bleven eten...uit eigen coolbox? Nou dat was even slikken, maar heb gezegd dat dat prima was en wees haar de keuken en wilde haar uitleggen hoe het gasfornuis werkte...en plots klonk er een daverend gelach....want nee....ze hadden hun eigen stokbrood en beleg etc meegenomen, dus geen grillades wat ik aanvankelijk dacht. Een van de mannen die het heel genant vond, stelde voor dat ze op het terras zouden eten en zei nog dat de vrouw die het had geboekt 'blond' was...en dat klopte ook en ik heb hem wel gezegd dat ik z'n uitdrukking begreep omdat dat internationaal was. Maar ik zal zeggen dat de helft van het gezelschap alles zeer genant vond. Enfin, ze boden direct aan of we hun gast wilden zijn met het eten. Maar we hadden een brocante nocturne op ons programma...in het andere hoofdstukje meer daarover...dus niet. Ze hadden alles keurig netjes achter gelaten, lichten uit, alles in de vaatwasser (ze wilden het zelf afwassen maar ik had hen verteld dat dat niet nodig was).
Enfin, de volgende morgen om half 8 wilden ze ontbijten; iedereen kwam druppelsgewijs binnen, waarvan de laatste om 9 uur! En dat geloof je niet dat was een van de coureurs, die eerst alle tijd nam om mij goede morgen te kussen...... en om 09:20 uur startte de race! Vanaf half 8 tot die tijd hebben ze aan een stuk door druk gediscussieerd.....pffff en dat al zo vroeg.....
We hadden inmiddels begrepen dat de 3 jonge mannen hier waren voor een auto race in Rouillac in een Peugeot 106 (heb ik ook nog gehad in NL!) als hobby hoor want van leven konden ze niet. Dus toen er 2 vandaag in vol ornaat verschenen, heb ik wel gevraagd of ik een foto van hen mocht nemen. 3 Keer raden welke coureur ik bedoel?!
Met een leuke fooi voor Fleur's spaarpot verdween uiteindelijk de hele ploeg met een leuke recentie in ons gastenboek en met een volgend jaar komen we terug. Nou dat hou ik natuurlijk wel even in de gaten!

UPDATE:

'Onze coureurs' staan op de 5de plaats in het algemeen klassement. Op onze foto links Ludovic Taudiere en rechts Mickaël Terriere. (Met googlen kom je altijd heel ver)!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Franca,

Je had gelijk.

Anja

Anoniem zei

Zo gaat dat, met die auto & moto gasten. Jan weet er alles van, improviseren en nog eens improviseren, na een tijdje is dat een kunst geworden. Toch meestal gasten waar je met plezier aan terugdenkt ! En hoe is met de "nattigheid" bij jullie gesteld ? Rouillac moet zijn deel van het onweer wel gehad hebben volgens de "Libre"
Jan

Porter Family/Au Bellefleur zei

Nou Jan, zo erg als ik bij jou op je blog las, was het hier toch niet. Gisterenochtend was het slecht, maar daarna heerlijk zonnig!

Porter Family/Au Bellefleur zei

Ha Anja,

Dat vindt Sylvia volgens mij ook! ;-)

Groetjes,
Franca