zondag 1 juni 2008

Brocante in het dorp

De jaarlijkse brocante nocturne (vanaf 16:00 tot middernacht) hadden we zaterdag. Omdat we gasten hadden (zie vorig epistel) waren we pas na 22:00 uur aanwezig. Ik ben niet verder gekomen dan de 'winebar' want daar was de 1ste bekende al. De man van de dorps supermarkt bood ons een eigengemaakte Sangria aan die best lekker was. Ik vroeg hem of z'n vrouw thuis was met de kinderen (die gaan ook naar dezelfde school als Fleur) waarop hij antwoordde; zij zit tegenover mij! Whaaa Heeeee, een totaal andere vrouw zat daar..dus hij hielp me uit de droom.....hij was sinds een jaar gescheiden maar ze runden samen nog wel de supermarkt, maar over 4 weken zou er een vervanger komen en hij vertrekt naar vriendin in Angoulême om uiteindelijk iets soortgelijks op te bouwen. En nu moet je weten dat z'n huidige vrouw eigenlijk het equivalent is van z'n ex, alleen is zij blond...en volgens mij ook echt! Maar dit soort dingen zijn altijd heel goed voor onze PR en inmiddels heb ik ook gehoord bij welke boerderij ik verse, betaalbare, melk en eieren kan kopen!
Omdat het een gedeelte van de middag zo had geregend, was het nog steeds drassig en modderig en was het kolderachtig om te zien hoe een van de plaatselijke tractoren personen auto's uit de drek moest trekken!.

2 opmerkingen:

René van Gellekom zei

Ik had niet zoveel te doen behalve het sjouwen van dozen, kasten en andere zaken die een verhuizing met zich meebrengt.

Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen zoals op de website valt te lezen.

Een vroegere vriend van mij ging altijd in Frankrijk op vakantie met als doel al die brocantes aflopen. Hij kwam daardoor nog wel eens goedkoop aan een mooie klok(comtesse?).

Hij restaureerde ze dan en dan liepen ze weer als een tiet(kan ook gewoon als een klok zijn). Als ik weer een beetje aan kant ben dan ga ik ook weer eens even dat soort evenementen af, want die worden hier in Zeeland ook regelmatig gehoudn.

Porter Family/Au Bellefleur zei

Ja, heb net je verhuis video gezien; leuk idee!
En er zijn idd heel veel mensen die het liefst alle brocantes af willen lopen. Nou ik was dus niet verder dan de 'bar' gekomen....maar dat is goed voor je netwerken.