zaterdag 7 juni 2008

BB

BB staat voor:
Brigitte Bardot
Blote Billen
Busy Bee
B&B

Helaas het gaat niet over de nummers 1,2,3 maar over onze broodwinning! Nou er komt al een laagje boter op, of het al roomboter is, laat ik nog even in het midden ;-).
Voor vandaag heb ik nu inmiddels al 3x nee moeten zeggen, jammer hoor, maar ja vol is vol. Waren het vorige week de auto-coureurs zijn het dit keer de voetballers...nee niet die hele beroemde want die zijn ergens anders zoals iedereen wel weet. Dit is een jaarlijks terugkerend toernooi in Jarnac. Vanmiddag al kwamen er 3 vlotte lachende dames om alvast in te checken en al wachtende op hen, want ook al liggen man en dochter te ronken...kan ik dat dus niet, kan ik eens even bijpennen op m'n blog.
Onze Artisan is woensdag weer gestart met de werkzaamheden en heeft inmiddels al een aantal muren doorgebroken...en een oude schoorsteen ontdekt! Niet werkend, maar hij heeft daar nog een idee over om deze in ere te herstellen zonder dat hij kan werken. Mmmm....gelukkig heeft Darren maandag een thuiswerkdag dus kunnen we daar verder met hem over praten. Maar in de 2,5 dag dat hij hier bezig was, heeft hij flink de handen uit de mouwen gestoken...en kijk daar houden wij van!
Vrijdagmiddag kwam mijn ex collega/vriend van Texaco met z'n vrouw en dat is super gezellig. Al raak ik wel eens in de war met de namen want hij heet Floor, dus Floor noem ik nog wel eens Fleur. Ach what's in a name.
Gisterenavond t/m het voorgerecht konden we buiten eten (tot 21:00 uur) daarna verder binnen, maar hé geen slecht begin van het weekend.
Rond een uur of 7 's avonds kwam er een auto de oprijlaan op, onbekend voor mij, en dat bleek een alleraardigst stel die vroeg of ik nog een kamer had voor die avond. Gelukkig kon ik ja zeggen en heb hen de kamer laten zien...ze waren er verrukt van. Na uitnodiging om met ons een apéritief (wij waren al vanaf 14:30 begonnen) te drinken, werd het gezellig waarbij de Franse man -hij schildert...niet professioneel maar het is zijn passie- zijn uiterste best deed om zoveel mogelijk in het Engels te zeggen. Voor hen had ik een reservering gemaakt....ja Jan...in Auberge des Fins Bois in Rouillac.... en ze kwamen ook uiterst tevreden terug. Nu moet ik zeggen dat de man zeer charmant was, zeker voor een begin zestiger, maar alles vond hij hier kloppen, de ontvangst, de kamer, de wijn, de Pineau (die ik schonk kwam van een pineau boer in de omgeving en ik kon dus ook met een gerust hart de fles laten zien, want zij kochten die altijd in het zelfde gehuchtje) de entourage, het ontbijt, de koffie, croissant, de charentaise cake (Fransen eten graag een stukje taart of iets zoetigs bij het ontbijt)....enfin, het kon niet meer stuk. Dus een mooie recentie in het gastenboek, waar hij o.a. schreef dat hij mijn glimlach nog lang zou herinneren...Whaaa...hij moest eens weten.
Onze vrienden heb ik vanacht ondergebracht bij m'n buurman, want ik zit vol. En morgenavond heb ik ze uiteraard weer. Morgen een drukke dag 'change-over'day. Maar het is nog steeds erg leuk!
Het is altijd mijn droom geweest een eigen hotel te hebben....; nou komt toch aardig in de richting zou ik zo denken.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hey Franca,
Begint daar in Sogogne al meer op een heus toeristisch evenement te lijken die B&B van jullie. Het langskomen van vrienden en kennissen is hier ook al goed op gang gekomen. Wij hebben dan wel geen B&B maar wel reserveringen vanaf eind juni tot eind augustus.
Familie,ex-collega's, Belgische buren,Drentenvrienden.Vinden we steeds plezierig, er is maar een nadeel aan, als ze terug vertrekken is dat gewoonlijk op zo'n onmogelijk ochtenduur, er hangt hier trouwens zo'n prent aan de wand "I'd like mornings better if they started later" Opstaan om 6uur om die gasten te laten vertrekken te 8 uur, ze weten niet wat ze ne mens aandoen !
Jan

René van Gellekom zei

Ik zie een nieuwe hotelketen ontstaan. Nu maar hopen dat de kleindochters niet op Paris van die andere keten gaan worden.

Erg leuk weer dit verhaal. Goed om te lezen dat het goed gaat.