zondag 18 mei 2008

Lunch + check-out


Zaterdag zijn we naar Karin en Reinold geweest voor een lunch. Reinold had zichzelf overtroffen en een heerlijke dis gemaakt. Broccoli soep met knoflook (erg lekker en makkelijk klaar te maken, dus die ga ik binnenkort eens zelf proberen; de knoflook maakt de soep zo lekker vind ik) en daarna zeker tot grote vreugde van man en kind lamskoteletjes. Iedereen heeft ervan gesmuld en ook het dessert was erg geslaagd. Wij hadden Reinold in geen ruim half jaar gezien en hun zoontje Joris wordt in augustus 1 jaar en die was super gegroeid.

Vanmorgen zijn de gasten uitgecheckt, nou ja half dan, want ze vonden het wel prettig als hun bagage hier nog even mocht blijven en aangezien Darren vanmiddag al terug moet rijden naar La Rochelle (morgen en dinsdag zit hij weer in Ierland), zijn we er toch. Maar.....manlief was zo vriendelijk geweest om te zeggen dat ze hun bagage op de kamer konden laten. Nou niet dus, want ik moest de kamer schoon maken en je begrijpt natuurlijk dat ze dan nog even uitgebreid naar toilet gaan en ik zag ook dat de toilettas niet was ingepakt, dus misschien ook nog uitgebreid handen wassen, tanden poetsen....weet ik veel. En aangezien ze niet extra betalen voor een nacht, heb ik de bagage naar beneden gezeuld zodat die in de hal staat.

De volgende boeking (Fransen) hebben we ook al weer binnen, 3 kamers voor 7 personen en een baby, helaas maar voor 1 nacht, maar misschien ook met diner! Wel een leuke uitdaging natuurlijk.

Gisteren middag toen ik in de tuin zat te lezen (jaja, ik had het er even van genomen) kwam er een man op de oprijlaan aangelopen en vroeg of wij 'X' waren, neen dus...een andere B&B. Nu kende ik 'X' alleen van naam en heb die mevrouw wel eens aan de telefoon gehad...; vaag verhaal, man had adres maar op het huisnummer werd open gedaan door een Franse mevrouw die van nergens afwist. Ik heb toen de bewuste Amerikaanse mevrouw opgebeld dat er een gast voor haar hier wachtte (had wel eerst even aan de man gevraagd of hij geboekt had bij haar...ja dus jammer genoeg, maar heb hem wel onze folder meegegeven) en toen vertelde ze dat hij aan de achterkant zich moest melden....Tja...lekker duidelijk als je het adres van de voorkant geeft en ook geen uithangbord hebt of zoiets.....; ik heb haar verzocht haar gast hier op te komen halen. Nou daar kwam mevrouw Amerika....; ben bang dat het mijn vriendin niet zal worden ;-) Tja en zo kan je natuurlijk ook gasten 'welkom heten'.

Geen opmerkingen: