maandag 5 mei 2008

De rust is weer even wedergekeerd

Na een blog stilte, ben ik weer helemaal 'in the running'. Tjonge het waren drukke tijden, maar wel super gezellig. Afgelopen week zaten we voor het eerst 'vol'! Dat geeft een lekker gevoel. Bij Yvonne en Erik voegden zich nog een Engels echtpaar die zo enthousiast waren, dat ze niet alleen in ons gastenboek hadden geschreven, maar ook een dag later nog een e-mailtje stuurden. Zij bleven hier ook eten en aangezien de man geen tomaat noch kaas lustte, heb ik het kaasplateau vervangen door een eigen gemaakte vis soep (2de gang). En mevrouw vond deze zo lekker dat ze tot 2x toe het recept heeft gevraagd, maar ik heb haar geantwoord dat ze dat misschien de volgende keer zou krijgen! Helemaal was het bijzonder sportief ook dat ze schreef dat ze ondanks het feit van bijna geen 'notice' vooraf, 2x de boeking had veranderd en ze kwamen 3 uur eerder aan dan gezegd, ze het kennelijk bijzonder vond dat ik bleef lachen!

Eerst kwamen vrienden Thea en Eddi die zich hier goed hebben geamuseerd ook al was het weer niet iedere dag prachtig. Ze hebben gezellige uitstapjes gemaakt, pineau, cognac, wijn ingeslagen, en ook de moed gehad om eens een hapje te eten in het dorps restaurant, waar wij -tot mijn schande- nog niet zijn geweest. De reden is eigenlijk simpel, het nodigt niet echt uit om daar te eten met tl-licht en toen ik er vorig jaar eens kwam kijken, ben ik bijna hard weg gelopen. Gelukkig maar dat Thea en Eddi andere ervaringen hadden. Dus gauw maar eens met een bezoek vereren.
Thea ken ik al mijn hele leven, want we waren ooit buren toen we nog bij onze ouders woonden. Omdat ik geen oma heb gekend, mocht ik haar oma dan ook als de mijne beschouwen en een leukere en lievere oma kun je je niet wensen als kind. Heel bijzonder was het dan ook dat Thea mij Oma's koffiekan gaf die inmiddels staat te pronken in de servieskast.
Nadat wij ze vorige week zondag hadden uitgezwaaid, stond de volgende vriendenploeg al te trappelen om te blijven. Dit keer Yvonne en Erik (alle2 zijn zij ex-collega's van Texaco en inmiddels ook al weer jaren bevriend met ons) met hun kinderen Sarah en Siebe, ook erg leuk voor Fleur. Erik is helemaal auto-fanaat en toen ik hem in contact bracht met Patrick (niet te verwarren met vriend Patrick van vriendin Fabiola), kon ook zijn week niet meer stuk.
Hen hebben wij zaterdag uitgezwaaid en nu, maandag, zit ik even alleen. Maar de volgende 2 boekingen ontving ik vanmorgen al weer!
Het waren erge leuke weken en ook langs deze weg bedanken wij jullie voor jullie gezelligheid en mooie cadeaux!

2 opmerkingen:

René van Gellekom zei

Hoewel ik je logstilte begrijp is het toch leuk weer je ervaringen te lezen. Welkom terug dus. Misschien leuk om te weten dat ons huis is verkocht onder voorbehoud.

Porter Family/Au Bellefleur zei

Altijd fijn om gemist te worden in wat voor manier dan ook!

Super nieuws René! Dan kunnen jullie ook weer een 'normaal' gezin vormen. Ik duim!