zaterdag 9 februari 2008

TLC

De Engelsen kennen deze betekenis, 'tender, love and care' en zo is het exact met onze gasten. Even in het kort. Op de dag van aankomst zelf vonden we uit dat ik ze 's avonds in Saintes (45 min) moest ophalen omdat er geen trein naar Jarnac (5 min. van ons) kwam vanaf La Rochelle (vliegveld). Gelukkig had ik nog een guiche in huis gehaald, dus ze hadden nog wat te eten.
Vrijdag heb ik t/m 2 uur met hen doorgebracht. Auto rijden hier vonden ze eng, en de makelaar dacht toch niet dat zij 40 minuten gingen rijden om hem te ontmoeten....dus uiteindelijk kwam de makelaar naar Sigogne toe (2 uur rijden voor hem!). Uiteindelijk hebben ze andere huizen bekeken dan dat ze zelf van plan waren, want die waren een stuk verder van ons vandaan (en wij zitten centraal qua hun planning van omgeving verkennen c.q. huizen bezichtigen). Een auto hadden ze gehuurd hier in de buurt dus met hen daar naar toe en aangezien ze geen Frans spreken e.e.a. aan vertaalwerk gedaan. Gisteren hebben ze ook bij/met ons gedineerd en kennelijk was het zo goed bevallen dat ze vanavond weer blijven eten. Vandaag zijn we gelukkig op 'volle' sterkte, dus zal het nog beter zijn dan gisteren. Het zijn geen avonturiers -ook niet met eten- dus simpele kost.
Vandaag hadden ze weer bezichtigingen en heb ik mijn grote vriend TomTom maar uitgeleend (en mijn detailkaart van de Charente) want zij hadden wel een navigatie systeem bij zich, maar niet met allerlei dorpen vermeld en eerlijk gezegd heb je er hier dan helemaal niets aan. Ongeveer een kwartier geleden belden ze in paniek op, want ze waren verdwaald en Tom sprak ook niet meer (ja dat gebeurt als je per ongeluk de 'mute' knop indrukt). Enfin, Darren heeft ze weer op het rechte spoor gezet en over 3 kwartier als alles goed gaat, moeten ze arriveren.
Wedden dat ze iedere avond hier willen eten!
Ze hadden een aardigheidje voor Fleur gekocht in Engeland en dat is natuurlijk schattig; Fleur vond het zo leuk dat zij gelijk al de 1ste avond de poppenwas moest ophangen aan de droogmolen. Ja kinderen kun je nog zo goed instrueren, praktijk is altijd anders.
Donderdag of vrijdag vertrekken ze weer. Ik heb al de 'train en plane' tijden uitgezocht voor hen en ik zet ze in Cognac af op de trein, moeten ze wel een keer overstappen in Saintes, maar is voor ons wel een stuk dichterbij.
Wordt zeker nog vervolgd....

Geen opmerkingen: