vrijdag 1 februari 2008

Ditjes en Datjes


Daar bestond het grootste gedeelte van deze week eigenlijk uit. Zo had ik in no-time iemand gevonden die m'n nieuwe gordijnen korter kon maken. Dinsdag kwam de mevrouw (Engelse) en donderdag bracht ze ze alweer terug. Uiteindelijk had ze ze toch met de hand genaaid; kosten slechts 20 Euro, voor 4 gordijnen. Deze mevrouw houden we in ere!
Ruitjes laten snijden voor de nieuwe badkamerdeur, want je kan die niet kant en klaar kopen. Maar het is wel bij de Brico, klaar terwijl u wacht. Makkiedakkie dus.
Bij Lidl hadden ze gisteren zalige Thaise saté-saus en allerlei andere aziatische producten en ook nog een wafelijzer en veel leuke (snelle) kookboeken, dus Darren zal wel niet blij met me zijn.
Toen zag ik ook nog schattige college schoenen/penny shoes (blauw)voor Fleur die ik niet kon weerstaan. Helaas hadden ze mijn maat niet. Maar mijzelf een nieuwe oranje lippenstift en verscheidene kleurtjes oogschaduw (stond bij past bij je kleur ogen; voor de nieuwsgierigen onder jullie: groen), dus ik ook weer blij.
Naar de Mairie gegaan voor diverse formulieren, veel zakelijke e-mailtjes gestuurd voor verzekering van diverse ruimten in de B&B, ophalen licenties, paspoorten affaire, etc. etc.
Verder nog wat fotografie gedaan voor de nieuwe website.
Straks nog een kast in elkaar zetten; 't is de derde dus uiteindelijk moet het steeds sneller gaan.
UPDATE: Vergeet het maar met de kast, want ik ben nog even langs de bank gegaan en aan de receptioniste gevraagd of onze contactpersoon soms op vakantie/ziek was omdat hij altijd zo snel reageert op e-mails en nu nog niet. Enfin, hij was er gewoon en ik kon direct bij hem terecht; hij was al begonnen met het e.e.a. en toch maar goed dat ik er nog even was, want anders ging het nog bijna mis. We dachten namelijk voor de verzekering voor de ruimten waarin gasten komen, gemakshalve alles maar op te geven, maar dan kom je aan zo'n 8 slaapkamers en dan ben je een hotel! Dus we hebben het gereduceerd tot 5, want dat is het maximale dat je hier aan kamers mag verhuren onder de Chambres d'hôtes 'chapeau'. Enfin, gelijk de polis meegekregen en we zijn vanaf nu verzekerd voor alle narigheid die, stroomstoringen, kapotte vriezers, gasten ons kunnen aandoen. Dus geen tijd meer voor de kast....morgen mag het ook nog!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Denk je ook aan een aansprakelijkheidsverzekering, mocht er een gast van de trap vallen of mocht zijn auto worden opengebroken?

Porter Family/Au Bellefleur zei

Dank je Natascha, we hebben deze verzekeringen ook afgesloten. Altijd prettig als er mensen met je meedenken.