dinsdag 19 februari 2008

1ste Rolschaatsen


Al een tijdje hoorden we van Fleur geluiden dat ze graag rolschaatsen wilde hebben. Nu hebben we hier ruimte zat maar een echte gladde rolschaatsbaan is vers 2. Enfin, vorige week -haar 1ste vakantie week- waren we druk met onze gasten en ik had haar beloofd om de 2de week wat leuke dingen te doen. En weer kwamen de rolschaatsen in haar koppie boven drijven. Dus een hele outfit gekocht, jawel, vroeger kochten je ouders gewoon een paar ijzeren rolschaatsen en dat was het dus, nu zijn ze van plastic, van Dora (the explorer), met een helm (die eigenlijk iedereen al heeft voor z'n kind die een fiets heeft), elleboog en kniebeschermers. Los kun je die kennelijk niet meer kopen, ah ze rollers zijn wel verstelbaar tot maat 30! Dat is dan 40 Euro en dat alles voor van die plastic dingen!! Maar ach...Fleur helemaal in haar nopjes, aan moeders' hand geoefend en ook al los; met enige valpartijen van dien, gelukkig allerlei beschermers, maar geen bil-protectie! Nogmaals Fleur was helemaal over-enthousiast dat ze de slaap moeilijk kon vatten, want de volgende morgen ging ze natuurlijk weer voluit op de skates. Ze heeft dan ook onrustig geslapen en ik heb het zolang als mogelijk uitgehouden in bed, want ik wist dat zij dan ook zou opstaan...zo geschiedde. Na haar boterham, die niet lekker was, na haar rijstwafel, die ze was vergeten te nemen, de stoute schaatsen aangetrokken...ja te hard getrokken door mij, en riempje kapot. Zelf even geprutst, maar we zijn al snel naar buurman Jean gegaan want die heeft verstand van techniek en ja hoor in no time, nieuwe schroef door het verstelbandje en gaan met die banaan. Heb hem al gezegd 'tot morgen, voor de andere waarschijnlijk'... Enfin, na de ochtendsessie vond ze het nog steeds zo leuk dat ze binnen zat met haar helm op en haar knie beschermers. De echte 'die-hard'.
Ik moet zeggen dat ze ook snel 'vorderingen' maakt hoor; ahum, maar ze vindt het geweldig en dat telt. Stond zelf voor joker om haar de schaatsbewegingen voor te doen en heb zelfs beloofd (en wat mama belooft doet ze ook....grrrrr...je valt toch in je eigen kuil) dat als ze het nog beter kan, ik ook mijn 'Bauers' (inline skates....de protectie die daar bij hoort heb ik een paar jaar geleden verkocht) aan zal doen...Zo leuk met je dochter skaten.
Een geluk, vroeger kon ik heel goed rolschaatsen en schaatsen.....!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Oh help, kijk maar uit. Ik zag het woordje "vroeger"....
Hoe lang is het geleden? Hopelijk lukt het allemaal nog, hahaha
gr Ineke

Porter Family/Au Bellefleur zei

Dat wil je niet weten Ineke, hoe lang geleden ik op rolschaatsen stond. Maar 8 jaar geleden nog op inline skates....; da's recent dus...ahum.

Unknown zei

Hoi, Ik ben voor mijn dochter op zoek naar Dora rolschaatsen en beschermers waar heb jij ze destijds gekocht?

Ik hoor het graag.

Groeten,

Lobke

e-mail: lobke.floyd@gmail.com