donderdag 17 april 2008

Paspoorten vernieuwen, verjaardag vieren




Het was een mooie 16de april en gelukkig maar want we hadden een afspraak bij de Nederlandse ambassade in Bordeaux. Fleur's paspoort verloopt namelijk in juni en de mijne een jaar later, maar toch gekozen voor 2 vliegen in 1 klap. Na het lichten van ons hele doopcel en het te woord gestaan door een ambtenaar die al heel lang geleden van baan had moeten veranderen, is alles weer gelukt en konden we 's middags nog even verder rondwandelen. Oh ja, vroeg die zelfde ambtenaar of Fleur haar eigen naam kon schrijven....huh? Ze kan haar voornaam aanelkaar schrijven inmiddels, maar dat vraag je toch niet aan een kind van 5 voor op haar paspoort???? Dus was mijn antwoord neen.
Fleur is zo in de ban van tig haarspeldjes dat ze zo ook in haar paspoort komt te staan! Ja René, ze heeft vast ook jouw opmerking van eerder gelezen ;-) Enfin, het paspoort is helaas maar 5 jaar geldig ipv normaliter 10 jaar als je in Nederland woont. In Lafayette heeft mijn moeder nog botermesjes voor mij gekocht, ik vond ze te duur!
Rond de klok van 6 waren we weer thuis en na lang wikken en wegen, zijn we toch nog maar weer uit eten geweest in de buurt. In een restaurantje waar we nog niet eerder waren en het was echt smakelijk voor niet al teveel geld.
Vandaag is de dag begonnen met regen en wordt het boodschappendag, want eind van de dag komen Fabiola en familie op de 'aangeklede' borrel nog voor mijn verjaardag en dan is het morgen alweer vrijdag!

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Euh...dit opmerking over de geldigheidsduur snap ik niet helemaal. Nederlandse paspoorten zijn altijd 5 jaar geldig. Als het hier over een Brits paspoort gaat, dan zou ik er ook van balen als die ineens geen 10 jaar meer geldig was!

Porter Family/Au Bellefleur zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Porter Family/Au Bellefleur zei

Herstel....de laatste was idd 5 jaar geldig; ik was ff in de war, dat heb je he als je al zo oud bent!
Maar op de ambassade waren nog meer Nederlanders in de veronderstelling dat hun paspoort normaliter 10 jaar geldig was. Misschien was het vroeger ook zo.
En omdat m'n rijbewijs ook vernieuwd moet worden, die is wel 10 jaar geldig, heb ik kennelijk die 2 door elkaar gehaald.

René van Gellekom zei

Goeiemorgen Franca,

Heb je mijn kaart nog ontvangen? Ik heb hem maandag op de post gedaan.

De spelletjes van Fleur op de foto van haar paspoort zullen allen duren van de wereld voor haar openen.

Erg leuk hoor.

Porter Family/Au Bellefleur zei

Hoi René,
Nee nog steeds niet! Normaliter zou de kaart afgelopen woensdag in de bus moeten liggen; op de dag zelf dus, maar ook gisteren niets van jou. Ik hoop maar op vandaag. 't Is altijd jammer als jij op tijd bent, en de post te laat! Maar nogmaals, ik vind het wel super aardig van je hoor, temeer omdat we elkaar niet in het echt kennen.
Dit lokt vast een reactie van vriendin Sylvia uit!
Ik mail je hoor wanneer ik je kaart heb ontvangen.

Anoniem zei

Whahahahaha....ik hou me heeeeeeeeel stil ;-) ........


Grrroetjes ook aan René,

Sylvia

René van Gellekom zei

O wat is het verhaal van Sylvia Franca? Vertel vertel!!!!

Porter Family/Au Bellefleur zei

Tja René, Sylvia is een verhaal apart , nee hoor een hele lieve schoolvriendin/dansvriendin die ik jaaaaren lang uit het oog was verloren en 2 jaar geleden via schoolbank.nl weer terug heb gevonden. En laat Sylvia er verder maar zelf op reageren ;-)

PS: Ook voor Sylvia: Ik heb René's toepasselijke verjaardagskaart ontvangen, waarvoor ik hem inmiddels op diverse malen heb bedankt....ja ja je gaat nu weer denken....

Anoniem zei

hihi...natuurlijk weet ik wel hoe mijn zus en zwager eruit zien...maar kreeg een mailtje om even te kijken..en tja gedaan...
maarre wat een leuke site..en wat een leuke plek...Darren en Frankie..en Fleur niet te vergeten!!
Ziet eruit als een fijne plek om te wonen en nog leuker om vakantie te vieren...
Zullen we verder mailen?
groet en liefs van nog een nicht...Martie

Porter Family/Au Bellefleur zei

Ha die Mart(ie)!

Mail me even met jouw e-mail adres dan kan ik je terug mailen, want ik heb dus de jouwe niet.

Liefs, je nicht(je),
Franca

Anoniem zei

Inderdaad ik denk .......maar zeg verder heeeeelemaal niets hahahaha !

Groetjes ..ook aan Rene !

Sylvia