maandag 14 april 2008

Ditjes en Datjes


Woensdagmiddag hebben Fleur en ik mijn moeder opgehaald van het tgv station in Angoulême. De laatste keer dat we elkaar hadden gezien was vlak na de jaarwisseling dus wel weer even geleden. Natuurlijk hebben we elkaar vaak aan de telefoon maar ja er gaat natuurlijk niets boven 'vis-a-vis'. Vrijdagmiddag ontdekte ik dat er minimaal 7 lampjes uit de tuin zijn ontvreemd! En sommige pennen zitten nog in de grond; zo'n haast had de dief. Het kan overdag of 's avonds gebeurd zijn dat weet ik niet, maar nu doen we standaard maar weer het hek op slot. Normaliter doe ik dat niet als er gasten zijn of Darren er is, maar helaas waren goedkope lampjes kennelijk toch erg in trek. Maar eens kijken wat we nu gaan doen qua verlichting, want ik heb nog 6 lampjes over en dat is niet echt veel voor zo'n grote lap grond.
Zaterdag hebben we alvast m'n verjaardag gevierd want a.s. woensdag moet Darren natuurlijk gewoon werken en gaan wij paspoorten vernieuwen in Bordeaux. En wat heb ik gekregen? Van Darren het nieuwste kookboek van James Martin met nog 2 kookboeken en er is nog iets onderweg maar te groot om te vervoeren in het vliegtuig. Van Fleur rose nagellak, watjes en cleansing tonic, want die waren op! Van mijn moeder een Senseo en prachtige kaasmesjes en van schoonouders een bank voor buiten. Die heb ik vooralsnog alleen op een plaatje gezien.
's Avonds zijn we gaan dineren in Chateau de l'Yeuse in Cognac. Prachtige entourage en de nouvelle cuisine was erg smakelijk. Fleur vond het een 'stil' restaurant!
Voor haar verjaardag zou ze een ander restaurant kiezen, nee gelukkig geen McDo!

Geen opmerkingen: