donderdag 3 januari 2008

Warme/Koude perikelen

De trouwe lezers en lezeressen weten dat we al sinds vorig jaar (september!) bezig zijn met het goed laten werken van onze verwarming en heet water voorziening. Om het heel kort te houden, werkt het nog steeds NIET!

Het is om arme zinnen van te krijgen; is het buiten lekker weer, doet de verwarming het prima binnen, is het buiten koud, dan denkt ook de verwarming bekijk het maar. Dus het lijkt wel of er een thermostaat stuk is.
Ook het warme water moet dagelijks wel 2x gecontroleerd worden want voor je het weet, sta je met je hoofd ingesopt onder een koude douche.
De monteur is diverse keren geweest maar kan er kennelijk geen touw aan vastknopen. Hij heeft onderdelen besteld, die ik ook nooit heb gezien overigens..... En nu heeft hij geadviseerd dat ik de 'depannage' maar moet bellen; ja hoor....continue een bandje dat ik tot vervelends toe inspreek, maar er gebeurt niets. Nu vertelde de monteur mij aan de telefoon dat de meeste mensen in deze branche deze week VRIJ hebben......Nou je kunt dus bellen totdat je een ons weegt; er gebeurt helemaal NIETS.
Er zit dus niets anders op dan om 's morgens heel vroeg de wekker te zetten om de kachel weer te re-setten.....want met de gasten die morgen komen.....kun je toch moeilijk met het verhaal aankomen dat er niemand werkt. Het is inmiddels 21:00 uur, maar ik bel nog maar eens even; ja hoor weer dat ....bandje; oh nee.....ik krijg iemand aan de telefoon. Pfffff....morgenochtend tussen 08:30 en 09:00 uur komt er iemand.

Zou het echt waar zijn?

Geen opmerkingen: