donderdag 3 januari 2008

Opmars voor de Engelse gasten

Op 1 januari hebben we alle kerstversierselen weer in dozen verpakt en de kerstboom in stukken gezaagd voor de kachel. Lekker als alles weer zo kaal is. Vrijdag krijgen we gasten, 2 kamers bezet voor 3 nachten inclusief ontbijt.
M'n moeder heeft veel...heel veel gestreken en is vandaag weer richting NL vertrokken. Natuurlijk zijn er altijd dingen die op het laatste moment spelen. Nog een extra sleutel die bijgemaakt moet worden (ad. royaal 10 euro!!!...belachelijk gewoon!), een halogeen lampje die het heeft begeven, nog een kastje heeft Darren moeten maken en beitsen om de leidingen van kamer 3 te camoufleren die door het plafond steken. Maar vooral ook veel opruimen en schoonmaken en vanaf vanavond slapen we de komende dagen weer beneden. Fleur weer even terug naar af in haar junior bed en wij gezellig in een minder royaal bed waarvan de matras aan vervanging toe is. Vanaf 1 uur heb ik vanacht wakker gelegen met keelpijn; ik had me beter nuttig kunnen maken, maar goed. Straks maar vroeg naar bed. De ik weet niet hoeveelste was is aan het draaien; om teveel kreukels te voorkomen, liggen er 2 giga dekbedhoezen over de tafel en een andere set over de bank en fauteuil.....; hopelijk werpt het z'n vruchten af, want die dingen zijn niet te strijken op een 'huis-tuin-keuken' ijzer. Morgen nog de allerlaatste voorbereidingen treffen, dan weer even foto's maken voor onze website omdat er nog wat laatste aankopen zijn gedaan voor de slaapkamers. Dan boodschappen doen en om 14:00 uur moeten we klaar zijn (van onszelf). Jammergenoeg moet Darren zondag al weer vroeg vertrekken naar Engeland, dus 2x ontbijt en schoonmaak is voor mijn rekening. Nu ben ik eigenlijk alleen maar moe en voel ik m'n rug.
Fleur heeft zich de afgelopen 2 dagen fantastisch gedragen; ze heeft heerlijk zelf zitten spelen, en geholpen daar waar ze kon.
Zelfs Darren heeft gisteren tijdens borreltijd nog shortbread gemaakt met Fleur...ja dit is een top papa, want hij had ook meer zin om lekker te zitten met een biertje!

Geen opmerkingen: