vrijdag 18 januari 2008

Van alles en nog wat

Helaas is Fleur toch maandagavond een beetje ziek geworden; overgeven, dus dinsdag maar thuis gehouden, alhoewel het eigenlijk niet nodig was. Woensdag zijn de naar de Mairie gegaan om 'Au Bellefleur' officieel te registreren. Nu hebben we nog een restaurantvergunning nodig zodat we bij het eten minimaal wijn kunnen schenken. Er zijn diverse mogelijkheden en ik heb maar vast eens een e-mail gestuurd aan andere mensen die dit nog niet zo lang geleden hebben aangevraagd. Daar word je nooit slechter van. Deze week stond ook een bezoek aan de 'tip' gepland (ik weet niet eens meer het Nederlandse woord, ja wel het Franse, maar dan wordt het misschien nog ingewikkelder). Waar je grof vuil kunt brengen bedoel ik. Maar de hele week regent het al, dus dat is geen optie (vind ik niet zo heel erg hoor). Bogdan zal vandaag wel voor het laatst zijn want hij is bijna klaar met het parket leggen. Dan zien we hem in april weer voor een andere klus.
Tussendoor heb ik nog wat vertaal e-mailtjes gestuurd namens een dorpsgenote, over postduiven. Nou niet echt mijn hobby! Gisterenavond kwam ze nog langs om me uit te nodigen voor een tupperware party. Dat is de 2de al die me uitnodigt en ik vind dat toch vreselijk. Ze heeft een folder achter gelaten en de prijzen die daarin staan zijn abnormaal hoog. Vandaag zou ze nog even komen om te vragen of ik kom. Ik ben bang van niet.
Gisteren is Guillermo na school meegegaan met ons naar huis, omdat ouders wilden shoppen in Cognac en omdat alles tussen de middag dicht gaat, heb je niet zo heel veel tijd. Geen probleem natuurlijk. Om een uur of kwart voor 6 kwamen ze en toen hebben we met z'n 6-en (de moeder van Patrick is er nog steeds; na 7 weken gaat ze morgen naar huis) gezellig zitten borrelen en uiteindelijk heeft 'Mami' de haard aangestoken, want dat vindt ze zo leuk om te doen. Pizza's stonden eigenlijk voor vanavond op het programma, maar die gisteren gegeten, zij hadden nog taart gekocht en hebben die gehaald en zo werd het een onverwachte gezellige avond. Helaas hebben ze (de kinderen) wel m'n mooie dienblad gebroken, dus daar ben ik verre van blij mee. Hopelijk kan Darren het lijmen zonder dat het teveel opvalt. Het was een duur cadeau ooit gekregen van m'n ouders voor een verjaardag. Enfin......hij maakt altijd wel wat stuk als hij hier is....pfff.... Dus dat vind ik wat minder als hij komt spelen.
Overigens was de helft van Fleur's klas absent, 10 waren zwak, ziek, misselijk of onderweg. Er heerst naast de griep ook van alles hoorde ik. Fingers crossed.
Vanmorgen (vrijdag) leek het wel de 13de! Want...ik kon de sleutels van het hek buiten niet vinden en ja dan kan je er dus niet uit. Na 15 minuten zoeken, school gebeld en uitgelegd wat het probleem was en dat Fleur dus later zou komen. (Hebben die ook lol). Toen hoorde ik al dat Fleur's juffrouw ziek was, maar ze mocht wel komen. Vriend Patrick weer gebeld of hij een tang had om de ketting door te knippen; ja dat had hij en hij kwam er gelijk aan. Plots kreeg ik een brainwave, jawel de sleutel lag in m'n tas. Normaal doe ik dat nooit, maar omdat ik het advies kreeg om toch alle luiken dicht te doen 's avonds, heb ik kennelijk m'n sleutels per ongeluk in m'n handtas gestopt.
Patrick was al onderweg dus die ben ik tegemoet gaan lopen om te zeggen dat het niet meer nodig was en Bogdan kon er gelukkig weer in. Nou op school zagen ze ons liever gaan dan komen, dus onverrichter zake weer naar huis.
Wel een leuke aanvraag voor 6 nachten in februari! Dus weer fingers crossed.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Je bedoelt de gemeentewerf of, zoals ze hier in Duitsland zo mooi zeggen, de Wertstoffhof (iemand vindt het duidelijk dus wel de moeite waard wat je komt brengen). Bij ons thuis heet het tussen mijn ouders en mij meestal de skip, mar ook wel de tip. Nederlanders weten vaak niet zo goed wat daarmee bedoeld wordt.

Porter Family/Au Bellefleur zei

En bij ons heet het de tip en is de skip de container die je in UK kunt huren. Jammer dat ze zoiets hier niet hebben.