donderdag 24 januari 2008

Bezoek door de VVV

Vanmiddag kwam de dame van de VVV van Jarnac met een bundel papieren en instructies. Nou nou, 't is nog heel wat om te doen hoor.
Onze prijzen moeten bijvoorbeeld inclusief ontbijt zijn; wij hadden dat separaat. Ook op iedere kamerdeur moet de prijslijst hangen en ook buiten! Verder moet ik nog allerlei formulieren ophalen c.q. afspraken maken bij 3 verschillende instanties. Ik had gisterenavond zelf nog een foldertje in elkaar geknutselt, voor het gemak even in het Engels. Nu wil ze dat alleen in het Frans krijgen, dus gaan we ons daar weer over buigen. Wedden dat de tekst korter wordt! Foto's wilde ze ook nog hebben, en ze wilde die zelf wel maken, maar ik heb gezegd dat ik ze haar wel toemail. Weet ik in ieder geval dat het goede kwaliteit is en degene die wij willen. Maar al met al verliep alles prima. Mensen werk aan de winkel.
En nu wil dochterlief dat ik samen met haar een pizza maak; ze geeft het toch niet op na eerdere catastrophe (3x mislukt)!!!

UPDATE: De pizza blijft onsmakelijk.....ik maak 'm niet meer. In een vorig leven kon ik het wel en nog lekker ook.....

4 opmerkingen:

Bertus zei

Hoi daar,

"He Teacher" .... ik weet het liedje : Another Brick in the Wall van Pink FLoyd !

En ... Het is echt ontwikkeld met een D op het eind. Want de zin zegt "Ik ben ontwikkeld"
Je gaat toch onze taal niet nu al vergeten ? ;-)

Porter Family/Au Bellefleur zei

Hé teacher,
Dat was natuurlijk alle2 het goede antwoord.
Soms is het idd niet gemakkkelijk meer de Nederlandse taal, ik geef 3 jaar Engeland en bijna 1 jaar Frankrijk de schuld. Oh en natuurlijk Darren, m'n Engelse echtgenoot.
Fijn weekend, hier schijnt de zon en het belooft weer een aangename lente dag te worden.
Tot op JS! Franca

Anoniem zei

echt mooi die kamer!
Die muur is dat gewoon steen??? Is dat niet koud?? Of is het gewoon een binnen muur?
Ach eigenlijk, bij ons is het netjes gestuct en geverfd, en dan ook nog vreselijk koud. Dat is dan een buitenmuur.

Porter Family/Au Bellefleur zei

Hoi Ineke,
Het was oorspronkelijk een buitenmuur; de 'oude' bewoners hebben hier met hun 5 of 7 kinderen vroeger gewoond. Gelukkig wonen ze nog in het dorp en inmiddels is Fleur bevriend met het achterkleinkind van de familie!!! We hebben al telefoonnummers gevraagd want we willen de familie snel uitnodigen om hen het huis te laten zien en om dingen te vragen en ze hebben ook nog oude foto's van het huis. Helemaal geweldig als we die kunnen scannen.
Maar het is niet koud, want overal in de kamers in cv, in deze kamer zijn er zelfs 2 radiatoren.