vrijdag 14 september 2007

Nieuwe kennis

Sinds een maand woont Fabiola (46) met haar zoontje Guillermo van 6,5 in Sigogne. Haar man Patrick komt over 2 maanden want dan kan hij op z'n 50ste met zeer vervroegd pensioen. Ze hebben hier een klein huis en een groter; de laatste moet gerenoveerd worden waar ze druk mee bezig zijn. Omdat Fabiola langs ons huis loopt op weg naar school, maakten we al een aantal keren een praatje. Ze is afkomstig uit Guatemala en heeft aan de Sorbonne in Parijs gestudeerd. Vandaar ook de Spaanse namen. Enfin, ik had haar gevraagd of ze zin had om na school wat te komen drinken, hetgeen gisteren dan ook gebeurde. Ik had wel wat borrelhapjes (zelf een nieuw recept gemaakt van verse vijgen uit eigen tuin....was nog lekker ook!), maar verder niets bijzonders in huis,....ze gingen pas om 21:30 uur naar huis, dus het was wel gezellig! Maar als ik dat van te voren had geweten, had ik nog wel iets gemaakt. Het was een heerlijke warme zomerse avond. Ze bracht uit eigen tuin joekels van aardappelen mee, eigengemaakte jam, en tomaten. Dus ons maal is al klaar voor vanavond, met hetgeen ik gisteren van plan was. Een makkie. Voor Fleur en voor mij was het ruim 5 uur alleen maar Frans praten. Gelukkig praat ze langzaam en met een accent, dus dat maakt het wel wat gemakkelijker voor mij.

Geen opmerkingen: