dinsdag 25 september 2007

Gym...ja ja

...Ja ja ik hoor jullie al gniffelen.....toch een update hierover! Vanmorgen ben ik nog even naar mijn buurvrouw Viviane/Vivienne (ik weet nu bijna hoe ze heet) geweest of te zeggen dat ik wel met de fiets zou gaan ivm het ophalen van Fleur. Daar wilde ze niets van weten, want de les duurde tot 4 uur en dan zou ze me afzetten bij school zodat ik op tijd was om haar om kwart over 4 op te halen. Ik had dus niets te vertellen en meldde me bij haar om 10 voor 3. In haar zeer oude 'Ami' -kennen jullie em nog? mocht ik plaats nemen. De veiligheidsriem kon niet meer in het gaatje, en zijzelf reed alsof ze niet meer dan 2 versnellingen had, zo achter het hele grote stuur. Maar de 500 meter naar de Mairie waar we moesten zijn, bracht ze er zonder kleerscheuren vanaf.
Na een voorstelronde: Zij heet Franca, is mijn buurvrouw, is Ollandse, haar man Engels en ze hebben een dochtertje op school...oh ja en ze spreekt ook goed Frans. Prima introduktie toch?
Enfin, na een enkele zoen, want ja ik hoorde er nu ook kennelijk bij, begonnen we met de les. Gelukkig gegeven door iemand van mijn leeftijd; de rest overigens -voor je dat nog niet wist- is 65+.... We hebben gerekt en gestrekt met en zonder hulpmiddelen; ik schreef al bijna voorbehoedsmiddelen....maar dat heeft deze leeftijdscategorie niet meer nodig....
Ik moet zeggen dat ik voelde dat ik wat had gedaan met m'n spieren; was blij dat ik niet ademloos was op mijn leeftijd! Dus volgende week weer aan de slag!

Geen opmerkingen: