woensdag 18 juli 2007

Koopjesjacht

Vandaag eens lekker op koopjesjacht met Fleur geweest. In de buurt van Angoulême is er een soort hele grote brocante die 2x per week geopend is. We waren 10 minuten te vroeg en het was al een drukte van belang. Toen de deuren open gingen, renden er werkelijk mensen naar binnen, bang dat nou net dat ene 'prulletje' voor hun neus weggekaapt zou worden. Het is een brocante van allerhande. Complete serviezen, kasten, tafels en stoelen, glaswerk, kleding, linnengoed, piano's, hi-fi's, deuren met en zonder glas, spiegels, kinder speelgoed, schilderijen, boeken....nou dan heb ik het zo'n beetje wel gehad. Kortom voor elk wat wils. En ja hoor we zijn geslaagd; Fleur met een barbie koets (de paarden die de koets normaliter trokken waren al in galop weg gegaan), die ze zelf van mij met een sopje vanmiddag in de tuin moest schoonmaken (het ding heeft inmiddels z'n euro al opgebracht). En ik heb een schilderij gekocht; natuurlijk trof ik er weer een die niet geprijsd was en na veel vijven en zessen kwam er toch nog een prijs; notabene hetzelfde bedrag dat ik in gedachten had, dus de koop was beklonken. Het is een oud portret van een jong meisje -in ouderwetse kleding-die in een bijbel (?) zit te lezen. Of het gesigneerd is, kan ik niet goed zien vanwege de bijna gave lijst die er omheen zit. Maar kunst of kitch het sprak mij aan.
Fleur vond alle gehaakte oud gemaakt uitziende wandkleden mooi.....Nou toch maar even niet.

Geen opmerkingen: