woensdag 4 juli 2007

Gelukt

Nou het is gelukt hoor, Fleur en vriendinnetje mogen bij een lieve maîtresse na de vakantie. Vanmiddag zijn we naar school gelopen, met 'open en bloot' 2 cadeautjes voor aardige juf en haar assistente, en gevraagd aan de toekomstige juf, madame Pascale Brodbeck, of Fleur bij haar in de klas kon komen. Voor haar was dit geen enkel probleem en ook de directrice bemoeide zich er nog even mee en zei dat het prima was. Wel vroeg ze of ik dat nog even wilde vragen aan Fleur's onaardige juf; nou daar had ik geen probleem mee en zou het gooien op het feit dat Madame Brodbeck een beetje Engels sprak en dat dat voor Fleur toch ook wel prettig was. Maar had de directrice gezegd, als ze nee zegt, dan regelen we het toch voor je, want kinderen staan bij ons voorop. Dus zo gezegd zo gedaan, juffrouw Saint P. antwoordde dat dat besproken moest worden en dat ze geen ja en geen neen zei. Vond ik al lang best, wetende dat het toch ging lukken met of zonder haar medewerking. Daarna ben ik naar Madame Brodbeck en de overige aardige juffen gegaan en verslag uitgebracht; gelijk kwam onaardige juf en maakte een scène, want ik begreep dat ik dus niet de 1ste was die haar kind niet bij haar wilde hebben. Enfin, haar collega's kunnen haar ook niet luchten of zien en restte haar niets anders dan af te druipen. Dus wij heel blij en met een dikke zoen gaan wij de vakantie leuk beginnen.

Geen opmerkingen: