woensdag 30 juli 2008

Sheila



Ik hoor jullie al denken, Sheila wie? In dit geval Sheila 'qui'? Op 7 september komt Sheila voor een optreden in Barbezieux, dikke halfuur rij-afstand vanaf Sigogne.
Sheila had in de jaren 70 een paar disco hits, ook in Nederland. Kennen jullie nog 'Love me baby', 'Singing in the rain', 'Spacer', 'Hôtel de la plage'.....Ze zong toen nog met de 'B(lack) Devotion', die ze eigenlijk niet nodig had.
Daar was ze toen nog kort-gebroekt, haar lange blonde haar in of een paardestaart of aan 1 kant met een elastiekje (ik kijk voor de foto, want zo wilde ik m'n haar ook altijd hebben). Inmiddels is deze dame net de 60 gepasseerd en staat ze hier nog steeds hoog aangeschreven. Hmm misschien dat we gaan; stukje jeugdsentiment alhoewel ik sterk betwijfel of ze bovengenoemde hits zal zingen omdat die met name buiten Frankrijk erg bekend waren.

3 opmerkingen:

René van Gellekom zei

Jaha, jaha, die ken ik nog. Sterker nog er zwerft in de opslag(daar staan onze spullen tot we verbouwd zijn)nog ergens een single.

Ze klonk een beetje als Belle Epoque, zelfde tempo en die zongen ook covers zoals "Black is black" wat origineel van Los Bravos was.

Ach oude zuid Franse tijden herleven, heerlijk.

René van Gellekom zei

'Spacer' is het singletje wat ik heb liggen.
http://www.youtube.com/watch?v=TEfIHotOauo

Anoniem zei

Ik dacht dat ze stevig in de "business" gestapt was en niet meer zong. Is nog steeds een "pronte madam".Nu nog een trio vormen met Sylvie (Vartan) en Francoise (Hardy, een naam voor het trio ? "Les beauté's d'Antan"
'k Zal 't eventjes laten weten aan Bernard van de l'echauguette in Tusson, waarschijnlijk is zijn salon de thé dan wel gesloten die avond...Jan