maandag 28 juli 2008

Verkoeling/boekingen

Eindelijk koelt het een beetje af vandaag, omdat het heeft geregend. Gelukkig op maandag en niet op zaterdag, zoals voorspeld was, voor alle werkenden onder ons. Gisterenmiddag was het heel erg warm en liep te temperatuur in de tuin/zon op tot 40 graden.
De boekingen lopen weer vlotjes, vorig weekend hadden we leuke gasten en 1 hele vervelende gast (Fransman). Echt een aso van heb ik jou daar die vond dat hij zich kon permiteren om om 1 uur uit bed te komen (hij had vooraf gevraagd tot 12 uur de kamer te mogen houden...normaliter is 11 uur uitchecken). Zeer brutaal kwam hij bij ons aan tafel in de tuin zitten, of ie koffie kon krijgen! Ik heb gezegd ja en toen gevraagd of hij weg wilde gaan omdat ik de kamer schoon moet maken voor de volgende gasten. Waarop hij antwoordde dat hij na z'n ontbijt en douche (????) weg zou gaan. Nou hallo meneer, ontbijt is voorbij dus dat heb ik niet geserveerd tot groot ongenoegen van deze man.
Dit was een zogenaamde 'walk-in'; in principe nemen we deze gasten niet.
Gelukkig zijn dit uitzonderingen!
Vrijdag hadden we 4 jonge mensen die vakantie hadden gevierd in de Pyreneëen en op terugreis naar Cherbourg waren. De VVV in Cognac wilde ons nog mensen 'slijten' maar die wilden niet het hoogseizoen bedrag betalen; en maar 1 nacht blijven, nou jammer dan...dat doen we niet. Ik heb nogmaals de VVV in Cognac onze prijslijst gemaild, dat voorkomt teleurstellingen voor iedereen.
Via de Engelse makelaar ook weer een boeking in augustus. En nog 4 gasten die al eerder zijn geweest die in september een week komen. Deze vrijdag hebben we alle kamers bezet door 1 gezin die 8 nachten blijven.
Gelukkig heeft Darren dan ook een weekje vakantie; hopelijk kunnen we tussendoor ook nog iets gezelligs met Fleur doen.

3 opmerkingen:

René van Gellekom zei

Mijn zwager en schoonzus waren hier op doorreis naar Frankrijk. Ik heb ze nog je adres en telefoonnummer gegeven, maar ze zijn uiteindelijk in Normandië blijven hangen.

Lekker dat het goed 'doorloopt', maar vergeet ook jezelf je gezinnetje niet he?(jeetje waar bemoei ik mij mee? Leg het nog wel eens uit)

Toedeloe(op zijn Frans toedelette)
René

Porter Family/Au Bellefleur zei

Wat jammer René dat ze niet verder zuidelijk zijn gegaan; we hadden ze graag ontvangen uiteraard. Bedankt in ieder geval voor je tip! Ga vooral zo door. :-)

Nee, ik vergeet ons niet; Mag je best zeggen hoor.

Toedelette dus, weer een nieuw Frans woord geleerd!, Franca

Anoniem zei

Bij jullie is de gasten "tsunami" blijkbaar nog niet voorbij. Bij ons "likt de bevolking haar wonden"
Hard werken bij de huidig geldende temperaturen, "slavenwerk" noemt men dat. Courage !
Jan, Simonne en de 2 "Hollanders"