vrijdag 10 juli 2009

De Charente bruist

Altijd fijn om te lezen dat ik gemist word, of althans een update. Nadat mijn neef Jan met z'n gezin op zondag weer vertrokken was, stond 's avonds de volgende gast alweer aan de deur. Een keurige nette Franse man, Champagne handelaar, uit Reims. Maandag weer snel alles gewassen en kamer schoon gemaakt en dinsdagavond kwamen er 2 Nederlandse echtparen logeren die op doorreis naar Spanje waren. Het bleek dat een van de dames de volgende dag jarig was, dus heb ik snel even een fles Champagne (niet van de handelaar) in de vriezer gelegd om deze een kwartiertje later open te maken en te toasten op een nieuw jaar vol geluk. Het was nog prachtig weer, dus het kon allemaal buiten.
Gisterenmiddag zijn Fleur en ik op bezoek geweest bij ex-gasten die inmiddels gesettled zijn in hun huis in de buurt. Onderweg hebben we bij een kraampje een heerlijke Charentaise meloen gekocht en een grote pot honing die ook in de Charente wordt gemaakt en stukken goedkoper dan in de supermarkt.
Vandaag en in het weekend staat ook het nodige op ons programma, dat tevens omringt is door babies! Er komen 2 stellen die beiden een baby hebben en een kindje van 3. Dus Fleur is belast met het soppen van de kinderstoel. Natuurlijk moeten er zo ook boodschappen worden gedaan. Dan hebben we het weekend het grote leuke en gezellige '14 juillet' feest. Daarover volgt in een ander blog meer. Voor de mensen die dichtbij wonen. Zaterdagavond begint het met een diner (vooraf reserveren) waaraan zo'n 400 Sigognenaren mee doen met als afsluiting een 'bal' lees: disco! Zondag vanaf 10 uur begint het oogstfeest op het voetbalstadion, 3 minuten loopafstand van Au Bellefleur!

3 opmerkingen:

ineke zei

Het was dus al gezellig, maar nu komt er dus helemaal een druk en gezellig weekend aan.
Veel plezier!!!!
liefs Ineke

Jan zei

Franca, op dat oogstfeest hebben we elkaar vorig jaar op een haar na gemist als ik me niet vergis. En heeft m'n neef nog chi-chi gekocht die tot Kerstmis op zijn maag heeft gelegen. (maar ik had hem verwittigd, eigen schuld, dikke bult)

Enrico, Marlies en Mauro zei

Volgens mij bruist het hele jaar door in Aubelefleur :-)
Altijd goed als je naar een feest kunt lopen. Veel plezier!