Grrrr heb ik weer......; de Senseo koffie apparaten met bepaalde nummers blijken storingen te kunnen krijgen.....; je raad het al.....Wij hebben er zo een. Vanaf morgen kun je je registreren op de website van Philips en dan kan krijg je verdere instrukties qua verzending. De verwachting is dat je maximaal 12 dagen zonder machine zit.
Aangezien het kalkpercentage in de Charente heel hoog is, zullen we het apparaat maar opsturen. Gelukkig hebben we nog filterkoffie, instant en espresso....dus we hoeven niet bij de buren te leuten!
Het potentiële probleem heeft alleen gevolgen voor deze koffiezetapparaten als er sprake is van zware kalkafzetting. Zware kalkafzetting wordt veroorzaakt door het water dat in het koffiezetapparaat wordt gebruikt. Sommige waterbronnen bevatten een hogere concentratie Kalk. De kalk kan zich ophopen in de leidingen van het apparaat en daar ketelsteen vormen. In zeldzame gevallen, als er sprake is van extreme ketelsteenvorming EN als het apparaat een elektrische storing vertoont, kan de opbouw van druk tot gevolg hebben dat het apparaat in delen breekt, wat tot verwonding zou kunnen leiden.
Er is “een heel klein” veiligheidsrisico van drie op een miljoen per jaar. Tot nu toe heeft zich in Nederland één storing voorgedaan, welke geen letselschade tot gevolg had. Ook buiten Nederland is een aantal storingen gemeld.
Consumenten die een risico-apparaat bezitten, kunnen bij Philips meteen een ontkalkingssetje aanvragen. Zij ontvangen kort daarna een doos, waarin ze hun apparaat kunnen opsturen. Vervolgens wordt de boiler van de Senseo vervangen, waardoor het probleem wordt verholpen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten