maandag 26 maart 2007

France: Le Mairie

Le Mairie, of was het nou La? Nou ja, het gemeentehuis hier dus. Nou dat is echt op z'n Frans, of wat wij zouden zeggen 'met de Franse slag'. Inmiddels ben ik er al 3 keer geweest (morgen ga ik weer!), om me voor te stellen, de 'huisregels' te vragen, en natuurlijk over de school voor Fleur. Lang verhaal kort, nadat ik 3x bij de Mairie ben geweest, vertelde ze me dat zij ons moest inschrijven (ik was de 1ste keer toch al ingeschreven?), dus moet het trouwboekje mee, waarin Fleur ook vermeld staat en Fleur's inentingsboekje en dan kunnen ze Fleur inschrijven voor school. Ik voel de bui morgen al hangen, want Fleur heeft 1 inentings kartonnetje vanuit Nederland, en een boekje vanuit Engeland. De school is hier overigens om de hoek, dus dat is fijn. Ze heeft er erg veel zin in, ook al heb ik haar duidelijk gemaakt dat de kinderen haar niet begrijpen en vice versa. Enfin, we gaan -als het goed is- morgen ook naar de school en dan horen we wel verder. Inmiddels weet ik al wel dat er plaats voor haar is. Op woensdag is ze vrij en ik geloof wel dat het lange dagen zullen worden. Morgen weet ik meer (hopelijk).
De huisarts: het volgende noodzakelijke, zeker met een kind. Alles is op afspraak; je komt er zelfs niet binnen, 1 dokter heeft ook z'n telefoonnummer aan de buitenkant vermeld, dokter nummer 2 natuurlijk niet. Dus gelukkig hebben we de Mairie voor het telefoonnummer. Vanmorgen gebeld; dokter 1 heeft het te druk en klonk ook enigszins overspannen, dus gelukkig neemt hij geen nieuwe patienten aan. Dokter 2 wel, ja die is slimmer want die had z'n telefoonnummer niet aan de buitenkant gezet, dus daar moet je moeite voor doen. Ach, die vroeg of ik vanmiddag al kwam....hellup....ik ben niet ziek, oh nou dan is het zo ook goed en hoefde ik volgens hem (of mijn gebrek aan de Franse taal) niets meer te doen. Gelukkig morgen naar de Mairie, maar weer even vragen....

Geen opmerkingen: